VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
#2840551
In mijn huidige Golf 7 uit 2013 heb ik een standaard OEM radio met cd speler, aux in maar zonder bluetooth.
Ik zoek een goedkope en mooie oplossing om handsfree te kunnen bellen. Nu zie ik online diverse 2e hands composition media setjes. Bij sommige setjes heb je nog een extra box in het handschoenen vakje. Dit is voor mij niet noodzakelijk.

Nu zie ik ook de OEM radio 5G0035869b deze lijkt heel erg op mijn huidige radio qua functionaliteiten maar heeft wel bluetooth. Zou ik deze kunnen omwisselen? Potentiële problemen:

1. Heb ik geen microfoon nodig of zit dit in de unit van de 5G0035869b?
2. Moet er nog iets vrij geschakeld worden?
3. Is er een code nodig om de radio te ontgrendelen?

Ik zou graag willen dat mijn parkeersensoren weergave op de radio gewoon wordt weergegeven, daarnaast is de 5G0035869b 2e hands niet zo duur dus dit leek mij de goedkoopste oplossing.

Verder heb ik geen navigatie of android/apple connectie nodig. Navi doe ik liever met de telefoon voor die paar keer in het jaar.

Uiteraard heel internet al afgestruind maar ik kan nergens de info vinden of dit kan.. iemand?
#2840557
Allereerst welkom op dit forum... het wordt op prijs gesteld als je je voorstelt...




... de "extra box in het handschoenvakje" is de hoofdunit... het scherm wat je ziet is alleen een scherm met touchbediening en verder niets... zonder hoofdunit doet dit scherm dus niets...

Je kan niet domweg units over zetten van de ene in de andere auto, deze is aan je auto gekoppeld. Zet je die in een andere auto krijg je een CP (component protection) melding. Bij oudere type radios had je genoeg aan een pincode... Er zal dus het een en ander gecodeerd moeten worden.
#2840571
De nieuwere en uitgebreidere units hebben dat wel... (Discover Media, Discover Media Pro)...

Je kan een 5G0035869B plaatsen, maar zonder weghalen van CP zal deze niks doen. Of er een microfoon in die unit zit of los moet worden aangesloten geen idee...
#2844981
Update:
Inmiddels overgezet. Inderdaad component protection gekregen. Bij de lokale dealer laten verwijderen voor €50,-. Alles functioneert behalve het volgende: problemen:
1. Parkassist verschijnt niet in beeld. De piepjes hoor ik uiteraard wel. Ik kan dus niet visueel zien hoever ik van een obstakel zit. Ik heb geen camera maar de ouderwetse afstandsindicatoren.
2. Bluetooth microfoon lijkt niet te functioneren.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
#2845139
Ik heb zelf geen parkassist, maar het kan zijn dat deze 'geactiveerd' moet worden. Dat kan met bijvoorbeeld VCDS. Zie hier bijvoorbeeld:
https://www.youtube.com/watch?v=hJjVy-5rbrU
Op 0:25 kun je zien dat je met bit 5 het beeld van parkassist kan aan en uitzetten.

Andere vraag voor je. Ik ben zelf op zoek naar een dealer die CP via de officiële weg kan verwijderen, maar heb er nog geen kunnen vinden. Waar heb jij dat laten doen?
#2845755
Ik heb in Zeist iemand gevonden die dit via ODIS kan doen, officiële manier. Het vrijschakelen van een originele DynAudio versterker verliep op deze manier zonder problemen. Ik wil nog wel een keer mijn ingebouwde MIB1 pro unit vrijschakelen middels ODIS (nu is deze op een bijna legale manier vrijgeschakeld).

Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen.

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Er is een vast bedrag dat volkswagen vergoed in NL[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]

Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaa[…]