VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Audi
#1563644
Hallo Allemaal,

Ik zou graag van iemand duidelijk willen weten wat het me allemaal kost en hoe het in zijn werk gaat als ik een audi a8 uit duitsland koop.

Probeer hier ook heel veel van op het internet te zoeken maar ik word er nou niet 1,2,3 zo veel wijzer van.

Even voor de duidelijkheid het gaat om een Audi A8 bj 95 t/m 98

R
#1586230
Je zal die auto in Duitsland kopen, waar je ook een tijdelijk (Duits) kenteken aan moet vragen. (kun je herkennen aan zon geel vlakje op de plaat met daarop de datum). Daarmee mag je door Duitsland rijden. (dit heeft voor mij de dealer geregeld, maar dit kun je ook zelf doen).

Officieel zou je dan om in Nederland te mogen rijden ook een eendagskenteken moeten aanvragen zodat je thuis komt. Echter gebeurd dit niet zo vaak (zelf ook niet gedaan bij het invoeren van een Golf 4), mensen rijden gewoon naar huis met het Duitse eendagskenteken

Wanneer je thuis bent (zo heb ik het gedaan) Maak je een afspraak bij de RDW bij jou in de buurt om de auto in te laten voeren. Wanneer je een datum hebt vraag je een eendagskenteken aan, en verzeker je hem. Je gaat dan naar de RDW om hem goed te laten keuren, en wanneer dat is gebeurd zal je de resterende BPM moeten betalen bij het douanekantoor.(dit is een percentage van het oorspronkelijke nieuwwaardebedrag). Je zal dan de auto nog APK moeten keuren (dit kan overigens ook in een keer tegelijk met het invoeren, maar je mag het ook bij je eigen garage doen).

Als dat allemaal rond is, en de douane de belasting heeft ontvangen sturen ze je de kentekenpapieren op. Met die papieren kun je je platen bestellen bij de plaatselijke automaterialenzaak.

Ik heb ervaren dat veel mensen denken dat dit heel moeilijk is en dat het een boel papierwerk is. Ik vind dit nog erg meevallen, en de mensen bij de RDW zijn behulpzaam wanneer je iets niet helemaal snapt. Ik heb het inmiddels 2 keer gedaan (1x een camper en 1x een Golf 4) en het is erg goed bevallen. :tu:

Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]