VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen luchtgekoelde auto's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Knight
#1438014
Gaaf hoor!
Veel plezier alvast :D
Gebruikersavatar
door ClemensVento
#1438356
Goed bezig, beter preventief vervangen dan vervangen als je ergens boven op een bergpas staat! Mag ik vragen wat voor een demper je hebt? Of is die zelf gemaakt?
Gebruikersavatar
door Area51
#1439007
Je bedoelt de uitlaatdemper(s) ??
Die zijn onderdeel van het RVS Ahnendorp streetsport uitlaatsysteem.


Nog een weekje en dan vertrek ik donderdag 15 juli om 20:00 voor een paar dagen naar Oostenrijk, naar deze meeting;
Een spijlbus only meeting in de omgeving van de Großglockner in Oostenrijk.

Bron.

Freitag, 16. Juli 2010
14.30 Eintreffen der Teilnehmer in Kals am Großglockner in Großdorf beim Parkplatz Bergbahnen
15.30 Bullipräsentation
16.30 Auffahrt im Konvoi über die Kalser Glocknerstrasse zum Lucknerhaus
19.30 Bulliparty in Kals

Samstag, 17. Juli 2010
10.00 Bulliausfahrt „Schönes Osttirol“ ab Großdorf Parkplatz Bergbahnen
19.00 Preisverteilung und Prämierung der Bullis im Musik-Pavillon

Sonntag, 18. Juli 2010
Abreise individuell!
Wir hoffen wiederum auf rege Beteiligung der Bullifreunde aus aller Welt.

Veranstalter/Kontaktadresse
VW-Bulli Treffen 2010
Unterberger Kaspar
Großdorf 65, 9981 Kals am Großglockner
www.bullitreffen.at / info@bullitreffen.at
Tel. +43.664.650.85.96

Afbeelding

Donderdagavond weg en dan 's nachts rijden, dan vrijdag rond het middaguur (hopelijk) in Kals, inschrijven voor de rondrit zaterdag, camping zoeken, ergens wat eten, zaterdag de rondrit over de Großglockner Hochalpenstraße en dan 's avonds de afsluiting en zoeken we de camping weer op.
Vertrek zondagmorgen (+/- 09:00) rijden we (een goede vriend gaat mee) Erlberg(AUS) - Chur(CH) - Chamonix(F), via de Furka Pass en de Oberalppas om vervolgens in Chamonix een tukje te doen. Maandagmorgen weer inpakken en naar huis.

Alles bij elkaar zo'n 3000km en de foto's houden jullie tegoed, goed ??

Moet nog wel 'even' wat doen, want na de wintertrail begin maart bleek dat er een cilinderkop gescheurd was en nieuwe (gebruikt kompt in mijn woordenboek niet voor voor deze belangrijke onderdelen) waren niet 1, 2, 3 voorradig .. as we speak ligt de motor er nu nog naast, is de APK verlopen en moet hij ook nog getaxeerd worden. Denk dat ik vanacht maar doorwerk om hem klaar te krijgen.

Sfeerfoto's uit 2008;
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Area51
#1449714
Area51 schreef: Nog een weekje en dan vertrek ik donderdag 15 juli om 20:00 voor een paar dagen naar Oostenrijk,
Zo, we zijn weer terug !!
Met dank aan mijn vagi ... ehhh, NAVIgator voor de foto's én het verslag !!

Met dank aan Volkswouter voor de foto's en het verslag !!
Bulli Treffen 2010
Op donderdag 15-07 vertrekken Alain en ik na een stevig bord spinazie met een balletje gehakt aan een ritje van 1073km naar Kals am Großglockner.
Afbeelding

Om 04:00 even gestopt na talloze bakken koffie , redbull , M&M's , kauwgom ,water een frisse wind in het gezicht.
Niets hielp meer..
Afbeelding
50 minuten geslapen en weer verder gereden.

Na München werd de omgeving steeds adembenemender en hadden wij het geluk 122km binnen door te moeten rijden om in Kals te kunnen komen.
Afbeelding

Klein beetje pech gehad , de motor leverde weinig vermogen en oorzaak was snel gevonden.
De contactpunten wilde nauwelijks open.
Afbeelding

Eenmaal op de camping aangekomen was de zon flink gaan schijnen en de voorspelde 33 Graden was dan ook niet gelogen.
Aangezien het pas 11:00 hebben wij de slaapzakken in de schaduw achter de bus gelegd en even lekker de ogen gesloten.
Afbeelding

Hierna naar Kals gereden om ons in te schrijven voor het event en er waren al velen mede deelnemers aangekomen.
De opkomst van spijltjes en andere bussen was zeer hoog , de kwaliteit van de auto's ook! (Op zaterdag avond tijdens de prijs uitreiking is de officiële telling van 240 bussen bekend gemaakt)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

's Middags om 17:00 zou er een samen zijn plaats vinden op een parkeerplaats met uitzicht op de achterzijde van de berg de Großglockner.
Afbeelding

Ook hier weer velen foto's gemaakt en vrienden gemaakt.
Afbeelding

Hierna is iedereen naar de camping vertrokken omdat om 19:30 de feestavond begon met het feestmaal. Uiteraard de BBQ opgestart , Berrie & Riette bedankt voor het voedsel en de volgende keer neem ik een gevulde koelbox mee... :D
Afbeelding

Zaterdag ochtend

Zaterdag ochtend de wekker gezet op 07:00 vanwege het feit dat het konvooi om 09:00 weg zou rijden uit Kals. De totale afstand van deze rit was ongeveer 220km met uiteraard veel klimmen in de bergen.
De eerste stop met alle 240 bussen was op de parkeerplaats na de Felbertauern tunnel. Er bleven bussen uit de tunnel komen en op een gegeven moment stond het zo vol dat er ook aan de overkant vele bussen geparkeerd werden.
Afbeelding

Deze deelnemer was uiterst interessant.

Afbeelding
De beste man was 84 jaar oud en reed zijn 63'er 23raams Samba dagelijks vanaf de jaren 60.
Ok het is de bus aan te zien ( 1 , 2 , 3 ) ,maar de man kreeg zaterdag avond van 600 man een staande ovatie toen hij de prijs voor oudste deelnemer in ontvangst mocht nemen.
Kippenvel....

Op naar de Großglockner
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen de stoet bussen eenmaal door de toegang poort de berg begon te trotseren werd 1 ding al duidelijk.
Het ging niet erg hard omhoog...:D
Afbeelding

Gelukkig heeft Alain wel wat vermogen en zo konden wij af en toe wat bussen in halen.
Is maar beter ook anders fotografeer je de hele tijd dezelfde auto's.
De eerste blik van de bestuurder en bijrijder is het leukste.
Bij een Westfalia kan de achterklep van binnenuit geopend worden en de bus achter je denkt echt dat deze open springt.
De reactie die daar op volg is echt priceless!!

Afbeelding

Afbeelding

Deze jongen reed met een 2.4 150pk sterke 911 6 cilinder. Het is dat ik foto's ging maken van zijn bus anders had hij ons echt ingehaald.
Machtig mooi geluid die 6 cilinder roffel in de bergen.
Via Berrie van het spijlbusforum vernomen dat hij op de terugreis met serieuze motor problemen stil stond in Duitsland.
Afbeelding

Afbeelding

Wat een omgeving! Aangezien het ook op de zaterdag weer zo'n 30 graden was , was de verkoeling boven op de berg erg lekker. Het scheelde zeker 10 graden met beneden in het dal.
Afbeelding

Bussen, bussen , bussen , bussen en nog eens bussen...
Afbeelding

Artistieke oog wat geprobeerd te trainen.. ;)
Afbeelding

En tijdens de afdaling nog maar eens de achterklep open gedaan voor de laatste keer.
Door werveling achter de auto komen de benzinedampen je tegemoet , ik had op een gegeven moment ook echt serieus last van mijn ogen , maarrrrr alles voor de plaatjes toch..?
Afbeelding

Afbeelding

De rolling shots heb ik liggend op het westfalia bed met de achterklep open gemaakt en zo ziet een achterligger dat.

Afbeelding

Oohja , de Spar in Lienz heeft de aller lekkerste Sjaslieks ooit! Natuurlijk een supermarkt opgezocht voedsel ingeslagen en er nog een gezellige avond van gemaakt die voor Richard van de witte T2A ook nog eens werd bekroond met een prijs.
( Hij wist niet waarvoor en wij houden het op voor "de lelijkste T1" :D )

Tijdens de BBQ begon het te weerlichten , af te koelen en hadden wij ons ingesteld op rot weer. Dit bleef gelukkig even uit ,maar 's nachts om 03:00 moest de party tent afgebroken worden en was er niets meer van over.

Wekkertje gezet op 07:00 , ff douchen , broodje en om 08:15 reden Alain en ik weg van de camping en kwamen wij om 22:30 bij mij thuis weer aan.

Hier de url naar de rest van mijn foto's
http://www.flickr.com/photos/wouterduij ... 394325377/
Gebruikersavatar
door Knight
#1449718
Mooi verhaal :D en supergave pics!!!
Gebruikersavatar
door Area51
#1698597
Zoo, afgelopen donderdag t/m zondag hebben we met bussen 'gespeeld' in de Ardennen, voor de derde editie van de wintertrail.

Verslag kun je HIER vinden en hier een FOTOMAP.

Teasertje;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
door click
#1698637
Wauuuww, prachtig om zoveel spijltjes bij elkaar te zien :D Hele mooie foto's :tu:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

En toch werkte het prima (ja, getest :P)

@vwbasm Er zijn wel aardig wat foutcodes tevoors[…]

Stuur en stoelverwarming

... denk dat het slim is de auto eens uit te laten[…]

Welke I.C.E. heb ik?

Onderdeelnummer apparaat... ;-)

navigatie MIB2

Dat er een kaartje in zit waarop V18 staat zegt na[…]

Probleem opgelost, bleek inderdaad de module on de[…]

Echt alle kabels? Dat word een flink klusje zijn[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

Dealer net gebeld……ik had gewoon 2 jaar fabrieks[…]