VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Scirocco, Corrado, EOS & Beetle
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Kever-B
#1926682
MK2-VRT schreef:Tja..Wat is je budget en aan hoeveel vermogen denk je ?

Turbo kan wel, maar kost veel geld mits je het goed wilt doen.

Gr Stefan
jaa ik weet echt niet waar ik aan moet denken, zie setjes op internet van rond de 900 euro, maar ook van 2500 euro, bij die van 2500 heb je dan ook echt wel alles erbij zitten en een goede kwaliteit turbo van garret of ander goed merk

bij die rond 900 staat dan een T3 of T4 turbo, is dat ook een merk? of een type van een bepaald merk?

vermogen hoeft niet zo onwijs gek, 200-250 pk zou mooi wezen. hoorde wel dat als je bij de 2.0 16V blokken echt pk's uit wilt halen, je toch al gauw aan een turbo moet denken. vandaar deze vraag ;)
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1926717
Koop AUB geen china of USA rommel, dat zijn dus die goedkope sets!

T3 / T4 is gewoon de flens / aansluiting, op die goedkope turbo's staat niet eens een merk ( = rommel )

Ook de spruitstukken die bij zo'n set zitten zijn waardeloos te noemen, net zoals de olie aanvoer slangen ( gaan lekken )

Een goede turbo, of goed materiaal kost gewoon veel geld, en goedkoop word meestal duurkoop.

Neem een uitlaatspruitstuk van staal ipv RVS ( gaat meestal scheuren )

Wil je het goedkoper houden, zoek dan een fantsoenlijke gebruikte turbo van een goed merk, en koop je een stalen uitlaatspruitstuk.

De olie aanvoer leiding kun je zelf laten maken, de afvoer zelf maken, net zoals je intercooler en slangen werk.

Neem de tijd, dan komt alles goed.

Als je eraan begint, moet je het goed doen, ellende kun je ( achteraf ) niet gebruiken en neemt een hoop ergernis met zich mee..
Gebruikersavatar
door Kever-B
#1926918
MK2-VRT schreef:Koop AUB geen china of USA rommel, dat zijn dus die goedkope sets!

T3 / T4 is gewoon de flens / aansluiting, op die goedkope turbo's staat niet eens een merk ( = rommel )

Ook de spruitstukken die bij zo'n set zitten zijn waardeloos te noemen, net zoals de olie aanvoer slangen ( gaan lekken )

Een goede turbo, of goed materiaal kost gewoon veel geld, en goedkoop word meestal duurkoop.

Neem een uitlaatspruitstuk van staal ipv RVS ( gaat meestal scheuren )

Wil je het goedkoper houden, zoek dan een fantsoenlijke gebruikte turbo van een goed merk, en koop je een stalen uitlaatspruitstuk.

De olie aanvoer leiding kun je zelf laten maken, de afvoer zelf maken, net zoals je intercooler en slangen werk.

Neem de tijd, dan komt alles goed.

Als je eraan begint, moet je het goed doen, ellende kun je ( achteraf ) niet gebruiken en neemt een hoop ergernis met zich mee..
Bedankt voor deze reactie! ;) was ook zeker niet van plan om deze goedkope sets te kopen, en denk dat ik een groot gedeelte ook best zelf wel kan pas maken enz. ;)

ben beetje rond kijken wat ik ongeveer allemaal nodig heb, en wat er dus inderdaad evt zelf te doen is ;)
Golf 7 1.6 TDI |Silicat zakje gelekt.

Hartelijk dank, expansievat hoeft niet vervangen t[…]

Golf 5 aircoprobleem

Het bleek toch de compressor zelf te zijn. Zelf n[…]

Zal ik eens laten doen

Knipperende alarmlichten

Update: Het blijkt een defecte alarmhoorn te zijn.

Regelapparatuur

wat bedoel je met regelapparatuur? Als je zelf zak[…]

Tiguan dashboard lampjes

Daarom dat deze wagen dus in de verkoop is gegaa[…]

Trekhaak EOS

Bedankt. Ben nog zoekende. Heb de bestelling die […]

Bedankt. Heb inmiddels de radio vervangen door een[…]