VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Skoda
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door DarkprojectX
#1638010
Een topic voor de Skoda Autosport!

Skoda is al lang veel meer dan het stoffige autotje van opa!

Dit topic mag bewijzen wat Skoda zoal in de Autosport doet!

Plaats in dit topic zaken die met de Skoda Autosport te maken hebben.

Foto's, berichten, etc.
Gebruikersavatar
door DarkprojectX
#1638015
maar gelijk aftrappen met een paar lekkere dikke rally pics,
met onder andere een aantal foto's uit de Monte Carlo Rally van dit jaar.

zelf maar even een start maken met een stel dikke rally pics! :E

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door DarkprojectX op 05 aug 2011 17:09, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Meller
#1638449
Wel dik hoor die Fabia Rally.. dit topic brengt mij op een idee.. :LOL: komt volgende week wel :LOL:

voor de mensen die Upc hebben.. op 203 (extreme sports) en 206 motorsTv worden ook veel rally's uitgezonden.. Fabia komt altijd wel lekker mee !

zit er nu naar te kijken (reclame) voor 27 januari om 19.55 op MotorsTV (206 dus) sneeuw rally !! :tu:
Gebruikersavatar
door UsaGolfHenk
#1638624
wanneer komt jou seat motorsport topic mel?? :LOL: Genoeg prestaties in de WTCC denk :tu:
Gebruikersavatar
door DarkprojectX
#1841038
WRC winst voor Red Bull Skoda team in S-2000 klasse

Afbeelding

Het gehele Red Bull Skoda team heeft geweldig gepresteerd tijdens de Neste Oil Rally van Finland en heeft de 2e overwinning op rij binnen gehaald in het SWRC. Juho Hanninen wist uitstekend om te gaan met de druk tijdens zijn thuis rally en wist, na het winnen van de Acropolis Rally, de Rally van Finland op zijn naam te schrijven. Door deze overwinning, zijn 3e in Finland, heeft Hanninen zijn voorsprong in het SWRC kampioenschap uitgebreid, de perfecte prestatie van het team kreeg nog extra glans door de 4e plaats van Herman Gassner Jr.

Ruim 450 duizend(!) rally fans stonden langs de verschillende proeven gedurende het weekend, zij kregen een prachtige strijd in het WRC te zien maar ook was het gedurende een deel van de wedstrijd nog spannend in het SWRC. Tijdens de 1e dag van de rally moest Hanninen nog genoegen nemen met een 2e plaats achter Tanak. Op de 2e dag wist Hanninen 7 van de 8 proeven te winnen waardoor hij ruim aan de leiding de laatste dag in ging. Op de laatste dag kwam zijn 1e plaats niet meer in gevaar en wist hij bovendien nog 4 proeven te winnen waardoor zijn voorsprong op nummer 2 (Martin Prokop) in het SWRC klassement 2:37 was.

Juho Hanninen was uiteraard erg blij aan de finish: “ik was echt gedreven om deze overwinning binnen te halen en het is gelukt!! Het was geweldig om vol gas door de bossen te vliegen, dit is rally in zijn puurste vorm. Ik ben het complete team erg dankbaar voor de perfecte auto en ondersteuning. De behaalde punten zijn erg belangrijk voor het vervolg van het kampioenschap.”

Herman Gassner heeft gedurende het evenement, geen fouten gemaakt en was bovendien erg snel.

“Ik ben erg blij met de 4e plaats tijdens deze rally, een rally waar de snelheden op sommige momenten gewoon haast belachelijk zijn. We raakten steeds beter in ons ritme en we hebben het maximale uit deze wedstrijd gehaald. We hebben gereden met een mix van snelheid en verstand om zoveel mogelijk ervaring uit deze wedstrijd te halen en daarin zijn we geslaagd.”

De volgende rally op de kalender van Red Bull Skoda is de ADAC Deutschland Rally welke van 18-21 augustus wordt verreden in de omgeving van de prachtige stad Trier. Ook hier staat het team weer op volle sterkte aan de start.

SWRC stand na 5 wedstrijden:

1. Hänninen (ŠKODA) 86 p.
2. Prokop (Ford) 68p.
3. Tänak (Ford) 55p.
4. Sousa (Ford) 51p.
5. Gassner (ŠKODA) 49p.

bron rallystart.nl
door Golftuning
#1913597
Skoda wint het WRC kampioenschap 2011 in de S2000 klasse

Afbeelding

Niet alleen is Skoda succesvol in het IRC, ook in het SWRC is Skoda niet te kloppen. Skoda is voor het eerst in haar historie wereldkampioen rally in het SWRC geworden nadat Juho Hanninen en Mikko Markkula de eindoverwinning in Spanje wisten te behalen. Tijdens het eerste seizoen van het team wist Red Bull Skoda enorm veel indruk te maken met een aantal eindoverwinning en sterke optredens van zowel Hanninen als Gassner Jr.

Afbeelding

De eindoverwinning van het kampioenschap was in feite tijdens de eerste dag van de Rally van Spanje al beslist nadat de grootste concurrent, Ott Tanak, crashte en de vrijdag niet meer kon afmaken. Op dat moment veranderde de strategie van Hanninen behoorlijk, tactisch rijden en aankomen was nu het belangrijkste. De strijd voor de eindoverwinning in de wedstrijd bleef tot de laatste proef spannend door een enerverend duel met Dakar winnaar Al-Attiyah.

Afbeelding

Hanninen: “Dit is een perfecte dag voor ons allemaal, één van de mooiste momenten in mijn carriere tot nu toe. Ook al was het voor ons, door de crash van Tanak, een kwestie van uitrijden en punten scoren hebben we niet echt rustig aan gedaan. We hebben flink gestreden voor de eindoverwinning!
Alles liep perfect, ik wil dan ook het complete team enorm bedanken voor en feliciteren met dit prachtige kampioenschap!”

Afbeelding

Afbeelding

bron http://www.rallystart.nl
Gebruikersavatar
door DarkprojectX
#1940269
Onboard beelden BK Maasmechelen By Roadworks Mijdrecht

Vandaag heeft team Van Rijn Racing de beelden ontvangen van 9 oktober welke met een onboard camera zijn gemaakt van Roadworks te Mijdrecht. Daarop zijn de beelden van de eerste manche, met de spin in de eerste bocht net na de start, te zien. Stap in en ervaar mee!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5UmjkySx1UI[/youtube]
2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]