VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Bun
#2218728
Even een niet auto gerelateerd vraagje;

Ik ben van plan een motor te kopen. Deze wil ik er natuurlijk netjes bij hebben staan, net als m'n auto.
Maar een motor heeft naast het plaatwerk ook plastic kappen die gespoten zijn.

Kan ik deze net zo behandelen als al het andere plaatwerk? Kleien, swirl-x en wax?
Of is hier ander spul voor vereist.

thx!
Gebruikersavatar
door RobertVWG4
#2218748
Ja dat ligt er maar net aan hoe dit kunststof gespoten is. Als het overgespoten is en behandeld is met blanke lak dan kan dit wel. Als dit niet het geval is zou ik 't voorzichtig aanzien. Ligt eraan hoe modern de motor is maar meestal is dit gewoon met wax te doen. Zorg gewoon voor de goede wax of informeer even bij een automateriaalzaak als slager ofzo :tu:
Gebruikersavatar
door Bun
#2218825
Gewone poets eroverheen kan geen kwaad lijkt mij ook, maar die kleine krasjes die erin zitten wil ik eruit halen met swirl-x.

zal in elk geval een stukje proberen waar je het minder goed ziet ;)
Gebruikersavatar
door RobertVWG4
#2218832
Jaa dat is een idee. Of je schuurt 't helemaal kaal en gaat verder met een vulprimer en spuit 't overnieuw. Alleen als de swirl x echt niet werkt hoor anders blijf je bezig ;)! Als je wilt weten hoe je kunststof makkelijk spuit ( ook vanuit een bekraste ondergrond ) moet je even bij mijn how to kijken voor kunststof strips :tu:

Post je hoe je bevindingen zijn :D ?
Gebruikersavatar
door Bun
#2218843
Zelf spuiten ben ik niet van plan :)

zal ik doen :tu:
Gebruikersavatar
door Brian93
#2243165
beter geen swirl-x gebruiken dat is nogal grof, gewoon bij www.carclean.nl monello mezzo polijst spul kopen, vooraf kan je idd kleien en daarna een wax eroverheen smeren.
zo doe ik het altijd bij mijn motor.
Gebruikersavatar
door KevinJ
#2248107
Swirl X grof? Is het één van de meest lichte polijstmiddelen van Meguiars, zelfs met Ultimate Compound richt je geen schade aan. Wil je echt grof gaan moet je meer naar de professionele lijn gaan kijken.
Gebruikersavatar
door Bun
#2248147
KevinJ schreef:Swirl X grof? Is het één van de meest lichte polijstmiddelen van Meguiars, zelfs met Ultimate Compound richt je geen schade aan. Wil je echt grof gaan moet je meer naar de professionele lijn gaan kijken.
heb ook gewoon swirl x gebruikt, na verwijdering van een sticker.
Ging dikke prima 8)
OEM webshops

Hallo allemaal, Welke NL of Duitse websites bevel[…]

Tiguan dashboard lampjes

ik kan hier n hele verhaal gaan schrijven maar als[…]

... ken ik niet, zal een universele tool zijn... l[…]

Dat is niet de originele ledstrip. Ledstrip is ook[…]

Goedemiddag mede-forumleden, Hierbij wil ik meze[…]

Klopt. Brandstoffilter vervangen is een eitje. Ik […]

Helix subwoofer Golf 8 variant

Ik heb zelf zo systeem laten inbouwen. Alle boxen […]

Inbouw ACC. Of cruise control

Klopt acc is niet mogelijk bij auto’s tot week 48.[…]