VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Scirocco, Corrado, EOS & Beetle.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2407283
Goeiedag forum leden is hier iemand aanwezig die mij kan helpen met het verwijderen van de deur dorpels bij een nieuwe type scirocco (2010)?

Ik wil daar mijn kabels in kwijt als ik ze van voor naar achter laat lopen voor het aansluiten van een sub en versterker... :SCRATCH:

Of misschien is hier iemand met een andere idee?
Laatst gewijzigd door Engel42 op 26 jun 2013 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#2413900
bedankt allemaal voor geen reactie! :lol:


het is me in ieder geval wel gelukt dus dat vertel ik maar even hoe ik dat gedaan heb

begin achterin en beweeg langzaam naar de voorkant van de auto :

Deurpanelen
als je de stoelen naar beneden klapt kun je daar aan beide kanten een torx schroefje losdraaien dan doe je de portier open en ga je plastic buiten het rubber tot je een click hoort, dan kun je naar achteren bewegen met je handen om daar tussen de achter raam en de binnen paneel je vingers tussen te wurmen en ook weer met wat grof geweld voorzichtig los trekken tot je weer een click hoort, dan hoort de paneel heel erg los te zitten door hem een beetje heen en weer te wikkelen komt hij los, let op dat je de kleine speakertje wel even ontkoppelt want die zit aan de paneel vast.

achterbank (zit deel)
die kun je verwijderen zodra je de plastic deel tussen de twee stoelen los hebt gehaald, daarna klap je de leuningen naar beneden en kun je de bank omhoog trekken en een beetje heen en weer wikkelen, de bank klickt ook weer heel makkelijk terug in plaats mits je de achterkant wel eerst onder de leuningen duwt.

Dorpels
Deur dorpels kunnen eruit door middel van grof maar beschaafd geweld vooraan bij de voeten beginnen met trekken en langzaam na elke klick naar achteren bewegen helemaal achteraan zit hij nog vast met een torx schroefje en een plastic boutje.

plastic stukje vooor de dorpels bij de voeten (motorkap handel)
passagierskant makkelijk zoals de dorpels trekken en dan springt die wel los, maar aan de bestuurders kant is het wat lastiger aangezien er aan deze kant de handel zit om je motorkap te openen, trek de handel alsof je de motorkap wilt openen en dan kun je aan de achterkant van de handeltje een plastic stukje uitwippen met een platte schroevedraaierdan komt de handel los, er zit ook een plastic schroefje onder de handel die je dan ziet, deze moet ook los en voila!
(de handel van je motorkap er weer terug opzetten is wel wat lastiger, ik weet niet helemaal hoe ik het gedaan heb, maar gewoon een beetje mee klooien want je moet de handel erop zetten en dan dat plastic clipje er weer in steken zodat hij vast komt te zitten :tu: )


En dat allemaal om een stom draadje van voor naar achter te trekken :lol: :lol:
Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]