VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door jgrootenboer
#2415862
Hallo,

Bij onze Golf 6, van eind 2010 heb ik sinds kort een trillend geluid dat uit de (voor) wielen of onderstel lijkt te komen.
De trilling komt op bij rij snelheden van rond de 50 km p/u en lijkt minder te worden naarmate je harder gaat rijden.

Op sommige types asfalt heb ik er bijna helemaal geen last van.

Het probleem is gaan opvallen bij de wisseling van winter naar zomerband.

Merk en type band; continental ContiEcocontact 3. (welke geen speciefieke draairichting schijnt te hebben) alle 4 de banden staan op 2 bar.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn. (heb de achterbanden links en rechts al eens omgewisseld, hielp niks...het lijkt ook van voor te komen..)

Mvg Jochem
Gebruikersavatar
door 2.0GTI16v
#2418493
Zijn het orginele wielen? En zo niet zitten er de goede naafringen op?
Kan ook zijn dat er wat onbalans in de wielen zit, weet niet of ze nog opnieuw zijn gebalanceerd?
En er zou ook nog wat hoogte slag in de banden kunnen zitten.
Wat je zoiezo nog kunt doen is de wielen wisselen van voor naar achter en dan kijken of de trillengen dan van achteraf komen.
Gebruikersavatar
door Antera
#2418567
Ik denk dat je een karkasbreuk hebt of dat de koortlagen niet helemaal lekker zijn. Wissel je wielen van voor naar achteren en kijk of het probleem dan weg is.

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Wouterp
#2418667
als het op sommige wegen niet te merken is ligt het puur aan het wegdek.

Let ook maar eens op of het alleen is wanneer de banden nog koud zijn , het kan prima zijn dat je de vervorming van de band voelt die is ontstaan tijdens het afkoelen van de band. Deze moet eerst weer op temperatuur komen voor die vervorming eruit is.


Maar zoals al gezegd, als jij niet altijd bij 50 km\h trillingen waarneemt ligt het aan het wegdek.
Gebruikersavatar
door Funswijk
#2421969
En inderdaad, 2 bar is te weinig.
Ik hanteer altijd 2.2 bar 15", 2.4 bar 16", 2.6 bar 17" en 2.8 bar 18". Deze waarden bevallen me prima en voor sommige banden is het ook nodig om ze op minimaal deze drukken te zetten, anders presteren ze onder de maat. ;)
door jgrootenboer
#2422066
Hallo allemaal,

Hierbij nog wat update informatie,

Het betreft de originele VW velgen in de maat 15 inch, de atmosfeer die in de banden moet heb ik vernomen vanaf de sticker achter de benzine klep.

Het probleem is ontstaan nadat ik de winterbanden het terug gewisseld voor de zomerbanden, vorig jaar heb ik dit probleem iet gehad. (eerlijkheids halve dien ik te zeggen dat ik niet weet of de huidige voorbanden vorig jaar ook voor hebben gezeten.)

een dezer dagen zal ik de voorbanden eens wisselen voor de achterbanden..

Mvg, jochem
Manufacturer’s protection

@Antera

Ga ik die eerst wel vervangen bedankt!!

Ik wil mijn koplamp sproeiers uitzetten van mijn J[…]

Volkswagen app

Heb je al op een pc eens ingelogd? Daar kan je zie[…]

Airco lijkt niet te koelen

Vanmorgen begonnen om te kijken of er een zekering[…]

Tiguan dashboard lampjes

Hopelijk heeft u nog een redelijke prijs voor de[…]

ik denk onder de laadluchtkoeler bij het inlaatspr[…]

Cockpit digitaal Flashen

Lid sinds 2018... en dan dit soort opmerkingen mak[…]