VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Stef88
#2474723
Zelf polijsten kan ook.
Heb het inmiddels bij een VW Vento gedaan die een paarse lakkleur had.
liever zelf en een dag of 2 tijd erin steken, dan er geld aan beginnen uitgeven ;)

Resultaat was top!
Gebruikersavatar
door rubn843
#2475932
Stef88 schreef:Zelf polijsten kan ook.
Heb het inmiddels bij een VW Vento gedaan die een paarse lakkleur had.
liever zelf en een dag of 2 tijd erin steken, dan er geld aan beginnen uitgeven ;)

Resultaat was top!
Cool! Heb je foto's van het eind resultaat? Heb je zo'n dual action machine gebruikt?

Ik denk dat het gezien met mijn ervaring toch beter is dat, als ik het enigszins zelf doe, ik toch word ondersteund door iemand met meer ervaring :tu:
Gebruikersavatar
door Stefanmk4
#2476110
rubn843 schreef: Ik denk dat het gezien met mijn ervaring toch beter is dat, als ik het enigszins zelf doe, ik toch word ondersteund door iemand met meer ervaring :tu:
Had het zelf ook nog nooit gedaan. Beetje het forum van Carclean doorgenomen en toen zelf zo DAP 500 aangeschaft. ( Beginners set versie) Het kost wat maar als je het 2x zou doen haal je het geld er al uit. 8)

Week later begonnen aan me eigen auto, vol met swirls en krasjes en na een dagje werk van 7 uur was de auto weer in top staat na alleen al het polijsten. Dag erna de banden weer zwart gemaakt en de auto in de Sealing gezet. Was hier ook zo'n 3 uur mee bezig totaal.

Het mooi was dat in die 2 dagen meerdere mensen met bewondering langs kwamen gereden. Waren zelfs 3 mensen die vroegen of ik het voor een leuk prijsje ook voor hun wilde doen.
- Golf 5 R32
- Toyota Carolla
- Daihatsu Cuore

Hiermee mooi de kosten van het apparaat weer terug + Winst. In het voorjaar weer diversen voertuigen doen :lol: Dus zou zelf lekker beetje uitvogelen, scheelt je een hoop geld ipv poets bedrijven !

Voorbeeld mijn auto Pagina 6 Onderaan
http://www.vwforum.nl/even-voorstellen- ... 95-75.html
Gebruikersavatar
door Dennis-Mash
#2476168
De lak verbrand met een Dual Action machine totaal niet. Ook al hou je hem een hele poos op de zelfde plek. :tu:
door Polomidget
#2484939
Zijn er op dit forum mensen die me auto kunnen polijsten dat het niet al te duur is?"

Het gaat om een paarse polo uit 95 maar wil de lak weer mooi straks hebben.
Gebruikersavatar
door OctaviaRS1U
#2485182
Polomidget schreef:Zijn er op dit forum mensen die me auto kunnen polijsten dat het niet al te duur is?"

Het gaat om een paarse polo uit 95 maar wil de lak weer mooi straks hebben.
Ligtveraan waar je vandaan komt?
Ik woon regio rotterdam.
Gebruikersavatar
door rikkie17
#2485323
Ik denk dat als je met een Wolletje op een dualaction en met name de dap900 aan de gang gaat en met een grof polijst middel te keer gaat dat je nog best op de randjes wat warmte kun creëren.

Ik denk dat je het zelf gewoon moet aanvoelen en uit ervaring moet kijken hoe ver je kunt gaan.
Gebruikersavatar
door OctaviaRS1U
#2487753
Polomidget schreef:Ik woon zelf regio beverwijk rotterdam is uurtje rijden van mijn huis.

Dat is wel te doen voor mij.. heb je hem gwn in 1 dag klaar dan?

Over algemeen red ik wel in een dag maar das ook afhankelijk van de staat van de lak.
Gebruikersavatar
door 20V
#2494152
Xizer schreef:
20V schreef:@Joost, denk je nou werkelijk dat wij zomaar in het wilde weg aan de slag gaan :SCRATCH:
Geeft niets je bent nog jong :tu:
Ik wil niet vervelend zijn, maar als je iemand aanraadt zijn auto te gaan wetsanden terwijl hij niet eens weet hoe hij zijn auto moet polijsten, dan ben je best een kneus. Dat blijkt ook wel uit het feit dat je sandingmarks doet polijsten met ultimate compound. :LOL:
Frogs schreef:met een lakdiktemeter meet je de gehele lakdikte en dat is inclusief de grondlaag, kleurlaag en al dan niet de blanke lak laag.
De goedkope lakdiktemeter die jullie gebruiken misschien, een fatsoenlijke lakdiktemeter geeft je precies de dikte per laag aan.
Vervelend ben je niet, wel teleurstellend dat je gelijk de term kneus gebruikt om je verhaal kracht probeert te geven :tu:
Wij polijsten nu al een meer dan 10 jaar auto's en hebben er nu een kleine 1500 gedaan met succes.
Gelukkig hebben wij er geen verstand van :?
OEM webshops

Hallo allemaal, Welke NL of Duitse websites bevel[…]

Tiguan dashboard lampjes

ik kan hier n hele verhaal gaan schrijven maar als[…]

... ken ik niet, zal een universele tool zijn... l[…]

Dat is niet de originele ledstrip. Ledstrip is ook[…]

Goedemiddag mede-forumleden, Hierbij wil ik meze[…]

Klopt. Brandstoffilter vervangen is een eitje. Ik […]

Helix subwoofer Golf 8 variant

Ik heb zelf zo systeem laten inbouwen. Alle boxen […]

Inbouw ACC. Of cruise control

Klopt acc is niet mogelijk bij auto’s tot week 48.[…]