VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Audi
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Timberland
#2241433
polopower schreef:dat weet ik, de mijne is van 2004. Deze heb ik ook ingevoerd maar 1000,- red je never nooit.
of er moeten heel weinig opties en een hele hoge km stand opzitten, dan heb je lagere bpm als je de auto invoert met een taxatierapport.
Anders kijken ze naar de catalloguswaarde en meestal zitten er op een 2.5 wel wat opties!
wanneer heb je hem ingevoerd?
het is een tijdje geleden namelijk wat op de schop gegaan :tu:
Gebruikersavatar
door polopower
#2241673
eind november 2011.
Je zit met dit type motor ook nog met de co2 uitstoot, waar je voor moet betalen.
En gezien deze niet echt laag is zit je daar ook nog mee.
Gebruikersavatar
door BlackN
#2241683
Bedankt voor alle reacties. Ik heb er voor gekozen om de Audi A4 cabrio even uit mijn hoofd te zetten, vooral gezien de verwachte problemen en kosten.

Bedankt! :tu:

Nu verder met mijn zoektocht naar een goede Golf of Passat 1.9 TDI. De 2.0 TDI en DSG ook maar uit m'n hoofd gezet vanwege verwachte problemen en kosten.
Gebruikersavatar
door GijsK
#2241686
2.0tdi's hebben ook vaak het probleem dat er een scheur in de kop zit.. dit met als resultaat dat je de kop moet vervangen... let daar dus ook op! :)


gewoon 1.9tdi, 130pk.. en als je dan wel meer pk's wil kijk dan eens naar een chip op maat incl turbo/verstuivers.. en die dingen gaan als de brandweer! :tu:
Gebruikersavatar
door polopower
#2241690
als ik overigens even een berekeningetje maak voor een a4 cabriolet van 2004 met een automaat en 2.5 tdi ( nieuwwaarde 55000, maar ben van 60000 uitgegaan) met een uitstoot van 194 gr kom ik op het volgende ( richtprijzen):
te betalen co2 heffing is 11423,-
bpm over de auto is 11700,--
Totale heffing 23127,- met een leeftijdskorting ( 8 jaar oud) van 84% geeft een bpm van € 3700,-

Dus ik weet niet wat de nieuwe regeling is maar dit is volgens de reglementen van de belastingdienst.

Komt er ook nog ± 150,- bij voor het kenteken en voor een apk.

als er nieuwere, goedkopere, regels zin hoor ik dat graag!
Gebruikersavatar
door polopower
#2241691
niet meer nodig zie ik :mrgreen:
door Foxx-Rocco
#2241703
BPM is ongeveer 1300€:
hoe kom ik daarbij?
Uitgaande van de cataloguswaarde van de a4 cabrio 2.5tdi aut proline, cataloguswaarde van de opties zijn namelijk niet terug te vinden dus uitgegaan van de duurste van de 2.5tdi's.
bpm afschrijving die vanaf volgende maand 91,75% is (dan is de wagen namelijk 9 jaar en 5 maanden oud) Het is trouwens mijn wagen die golfoxx te koop aan biedt.
Bij invoeren kun je kiezen om gebruik te maken van de bpm tabel van 2003 of die van 2012. Indien je die van 2012 gebruikt (zoals polopower waarschijnlijk heeft gedaan) valt de bpm veel hoger uit vanwege alle millieuregels en was de wagen op moment van invoeren minstens een jaar nieuwer, dat scheelt al snel een paar procent.
Vanaf motorcode BDG is de 2.5tdi gewoon een betrouwbaar blok (heb namelijk op aanraden van diverse audi monteurs een wagen met motorcode BDG gekocht).
Ik kan je verder nog afraden om een 2.0tdi te kopen vanwege slechte verstuivers en voor de 1.9tdi te gaan (welke helaas minder vermogen heeft).
Gebruikersavatar
door BlackN
#2241710
Volgens mij zijn wij er zeker niet op vooruit gegaan volgens die nieuwe regels van het invoeren he, had laatst ook al zo'n berekening gemaakt.
Ook al gedaan voor een Phaeton, ook niet echt interessant helaas.

@GijsK, 1.9 TDI hebben 105 pk, of is dat bij de A4's anders?
Chip op maat bij JD kosten trouwens 600 euro, vind ik erg veel voor van 105pk naar 130pk te gaan...
Gebruikersavatar
door Hofman
#2241713
Standaard zijn er ook 130pk 1.9TDi's. In een Golf 4 met motorcode ARL zelfs 150 :tu:
door Foxx-Rocco
#2241719
het zijn niet zozeer de nieuwe regels van het invoeren, maar de nieuwe regels voor de bpm. Echter mag je ten alle tijden gebruik maken van de bpm regels in het bouwjaar van de wagen. Wanneer ik de oorspronkelijke bpm bekijk op een wagen met vergelijkbare opties dan was die oorspronkelijk net geen 16000€. wanneer er dan een afschrijving (vanwege de ouderdom van de wagen) wordt toegepast van 91,75% (berekening hiervoor is terug te vinden op de website van de belastingdienst) kom ik uit op 1300€ BPM bij invoer. Volgens de regels van de belastingdienst mag je altijd uitgaan van de meest voordelige berekening.
Gebruikersavatar
door debeljuco_053
#2532865
mjah, ik weet wel dat die bakken belachelijk veel kosten aan belasting :mrgreen:

Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of[…]

Update navigatie Tiguan

Verkeerde update gedownload?

Probleem met lege accu is opgelost. Het bleek toch[…]

oliedruk is te laag maar de pomp sluiten ze uit? V[…]

Heeft ie ook gedaan, de beschadigde velg heeft ie […]

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]