VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Diefstal en vernielingen aan VW's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2624741
Helaas!! Vandaag tot de conclusie gekomen dat de camera van de Adaptive Cruise Control (ACC) vannacht onder de Golf VII vandaan gestolen is. Weer een voorbeeld van dievengilde die het op specifieke VAG onderdelen gemunt heeft. Wordt zo moe van lui die niet van andermans spullen kunnen afblijven. Contact met de dealer leert dat we vandaag de derde waren met deze melding pff...

Maar zien of de lease maatschappij genegen is om deze schade te vergoeden en we een nieuwe mogen laten plaatsen. Dit was nou net de optie waar we echt lyrisch van waren wat veiligheid en comfort betreft.
Laatst gewijzigd door Marcwill op 18 feb 2015 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
#2626768
danny20danny schreef::SCRATCH: zo denk ik maar is dat binnenkort de xenon koplampen aan de beurt zijn :evil:

heb jij een foto hoe ze jou auto hebben achter gelaten ? veel schade of alleen echt de camera
Auto is door tijdgebrek nog niet bij dealer geweest. Maar, zo op het eerste gezicht nul schade, zelfs geen gebroken lamellen in de grille...
#2626824
Ben je hem dan niet gewoon verloren ofzo? mij lijkt dat het toch wel schade moet geven als hij gejat worden dit lijken mij niet echt de dingen om te jatten want de dief zou wel helemaal op de grond moeten gaan liggen voor het los draaien (in het donker en waarschijnlijk natte ondergrond), maar het blijft natuurlijk klote
#2627835
Laat ik voorop stellen dat ik het ontzettend rot vind voor TS dat zijn camera gestolen is, ten tweede moeten mensen gewoon met hun vuile poten van andermans eigendom afblijven...

Dan kom ik uiteindelijk wel op dit punt: waarom wordt dit soort materiaal niet gewoon ín de auto gemonteerd? Dit is gewoon vragen om problemen, en VW zal de extra verkopen van deze camera's echt niet erg vinden lijkt mij (inclusief montage, inleren etcetera)
#2628317
Kijk in het straatbeeld en tel de volvo's en volkswagentjes....
Denk dat je dan zelf de conclussie kan trekken ;)

Er rijden zoveel volkswagens, en niet iedereen is helaas zo eerlijk om alles er netjes bij te kopen.
Kijk, ik snap dat je soms het geld niet heb voor dit soort handige hebbedingetjes, maar ga ze dan niet onder andere vandaan trekken, en diegene in de kosten jagen.

Erg sneu deze aktie...
#2628361
hawkeye schreef:Ter aanvulling, ook Volvo´s hebben camera´s en daar hoor je weinig tot niets over dat die massaal gestolen worden, heeft het dan te maken met de wat amateuristische manier van plaatsing of montage bij VAG.
Yes,

Voorbeeldjes
Toyota / Lexus: Zit in de binnenspiegel verwerkt
Volvo: zit in grille of bumper verwerkt
VW zit niet weggewerkt, gewoon recht-toe recht-aan montagewerk, beetje knullig.
#2637658
Nou, het hele verhaal heeft nog een staartje gekregen...

Vorige week een telefoontje van de recherche of we even op het bureau langs wilde komen om de elektronische aangifte om te zetten naar een procesverbaal. Er was namelijk iemand opgepakt. De pannenkoek had op marktplaats geadverteerd en de politie is er na een tip van de lokale VW dealer op af gegaan. Na aanhouding bleek deze persoon 3 ACC camera's in zijn bezit te hebben. Weet ik niet wat voor straf er boven zijn hoofd hangt maar wel goed om te zien dat aangifte doen een keer tot iets leidt. Hebben ook de gestolen camera meegekregen welke retour kan naar de lease maatschappij.

Inmiddels was de Golf weer voorzien van een nieuwe camera en dat ging ook niet zonder slag of stoot. De auto moest van de leasemaatschappij perse naar een lokale CARE schadehersteller. Deze zou de montage doen en het inregelen zou door de VW dealer gedaan worden, bleek een VW dealer 80 km verderop te zijn ipv de uitstekende VW dealer om de hoek (snap niet waar de winst zit :SCRATCH: ) Lang verhaal kort... de auto is een week weggeweest omdat er zich allerlei storingen voordeden. Uiteindelijk hebben ze het wel voor elkaar gekregen en hebben we om niet nog langer te hoeven wachten de auto zaterdagochtend zelf opgehaald bij de dealer hier 80 km vandaan... Bij het ophalen wist niemand ons precies te vertellen wat er nou precies aan de hand was en waarom ze zo lang nodig hadden. Beetje teleurstellend...
Laatst gewijzigd door Marcwill op 18 feb 2015 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
#2637850
Helaas houden ze veel te weinig mensen aan die iets jatten, Hoeveel rnsjes er verloren zijn gegaan dat is gewoon niet normaal en de keren dat ze iemand pakken kun je bijna op 1 hand tellen. Maar toch lullig dat je met zoveel storingen zit en dan is gelijk het vertrouwen weg in het apparaatje (lijkt mij dan weer) en de straf die de dief zal krijgen zal wel weer niks voorstellen, gewoon weer een taakstrafje van een 40 uur of zo en dan gaan ze gewoon weer verder met stelen
#2645337
Marcwill schreef:Nou, het hele verhaal heeft nog een staartje gekregen...

Vorige week een telefoontje van de recherche of we even op het bureau langs wilde komen om de elektronische aangifte om te zetten naar een procesverbaal. Er was namelijk iemand opgepakt. De pannenkoek had op marktplaats geadverteerd en de politie is er na een tip van de lokale VW dealer op af gegaan. Na aanhouding bleek deze persoon 3 ACC camera's in zijn bezit te hebben. Weet ik niet wat voor straf er boven zijn hoofd hangt maar wel goed om te zien dat aangifte doen een keer tot iets leidt. Hebben ook de gestolen camera meegekregen welke retour kan naar de lease maatschappij.
Bij de duurtestauto van Autoweek (een Skoda Octavia RS) was ie ook gejat, en precies hetzelfde verhaal: belletje van de politie, want ze hadden 'm gevonden obv een advertentie op Marktplaats. Stond onlangs nog in het tijdschrift.

Door Volkswagen betaald.

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]

Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]