VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Polo, Lupo, Fox & UP!.
  • Gebruikersavatar
door Gerbix
#2676459
Beste mensen,

Hier een vraag van een inbouwnoop.

Ik heb een tijdje zitten grasduinen op dit forum en ook via Google, maar ik heb toch nog een vraag waar ik het antwoord niet zo 1 2 3 op vinden kan.

Ik ben bezig met het inbouwen van een GPS tracker in mijn Polo 9n3 uit 2008. De GPS tracker zelf is van NedSoft en is een kastje van 5cmx10cmx2cm en 2 antennes die op het dashboard en de raamzuilen gemonteerd moeten worden. Het GPS-kastje heeft 12V, massa en geschakelde plus nodig.

Op internet worden twee mogelijkheden aangeraden voor het verzorgen van de stroom voor kastje. 1. Via de zekeringskast (eventueel via een fusetap) 2. Door 'in te tappen' op de voeding die naar de radio gaat.

Welke manier is het beste? Het voelt als gepruts om de voedingdraden richting radio door te knippen en daar met kroonsteentjes een vertakking te maken. Bij optie 2 (zekeringskast) heb ik geen idee op welke fuse ik zou moeten intappen of hoe ik anderszins stroom kan trekken vanuit de zekeringskast. Zit de massa ook in de zekeringskast?

Tot slot: hoe kan op de meest nette manier de draden richting de antennes wegwerken?

Bij voorbaat dank,
Gerben
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2676461
Je kan de antenne ook onder de dakhemel leggen en via de A stijl omhoog brengen.

Massa kun je op het chassis nemen, daar waar de tracker komt te liggen, een constante + van het lampje van je dashbordkastje of radio bv, net zoals de geschakelde..

Niet met kroonstenen werken, even strippen en solderen.
door Gerbix
#2676473
Dank voor het snelle antwoord!

Wat zou je aanraden als geschikte plaats voor het GPS kastje? Ik zat zelf te denken aan het dashboardkastje, aangezien ik daar makkelijke dradendoorvoer heb vanuit de ruimte achter de radio.

Wat betreft de A stijl: kom ik daar makkelijk met een stroomdraad vanaf bijvoorbeeld het dashboardkastje (stel dat ik daar de GPS tracker monteer)

Over dat solderen: draad midden in voorzichtig aanstrippen zodat het koper niet breekt en op die plek dan solderen? En dan afplakken met tape voor de isolatie? Klikt ook als een mooie hack, maar voelt ergens ook een beetje rommelig :D Of begrijp ik het verkeerd?

Connect casually with like-minded individuals on t[…]

Zal morgen middag dat even proberen. Ik vind t all[…]

Bovenstaande factuur is niet volledig, dat heeft d[…]

Sterretje Voorruit behandelen

Wat je aangeeft is niet altijd het geval en er zij[…]

Bak heeft niks van doen met de motor. Heb je wel d[…]

Kan hewt iets te maken hebben met automatische hoo[…]

Displays zwart

@Mick59 > Heb je al wat meer duidelijkheid? T[…]

Panorama dak gaat niet helemaal open.

Wubbe Engineering te Westervoort raadplegen... zij[…]