VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Scirocco, Corrado, EOS & Beetle
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Bikevouwer
#2668219
Situatie is als volgt.
Koude start prima, de auto rijd dan ook goed, heel af en toe een bok een uitval maar daarna direkt weer aanslaan tussen warm en koud.
Als de auto warm is en ik heb gereden en zet hem een 15 minuten weg, dan is als ik daarna wil rijden dat de motor uitvalt en ploft in de uitlaat ,even wachten en dan loopt ie weer.
Ik begin er moedeloos van te worden en zeer verdrietig dat deze corrado maar niet normaal wil blijven lopen, vervelende is ook dat de wagen voor mijn invalide vrouw is emdat het een automaat is, zij durft er niet meer mee te rijden.

Wat er allemaal getest en vervangen is is dit:
Bougies
bougieskabels
verdeelkap plus rotor
bobine
Relais 30 (ecu) en 167(brandstofpomp)
Halgever getest met een ledje en die is prima in orde, wat ik wel merk is dat als de auto aflsaat ik het relais van de brandstofpomp hoor tikken.
Alle zekeringen heel en ik ben nu ten einde raad en hoop dat er hier een oplossing kan komen.
Groet Jeroen
door voorheen1999golf4
#2668222
gaan er geen lampjes in je dash board branden, dan?


altijd goed idee om even uit te laten lezen
en dan je bevindingen hier te plaatsen
door Bikevouwer
#2668254
1999golf4 schreef:gaan er geen lampjes in je dash board branden, dan?


altijd goed idee om even uit te laten lezen
en dan je bevindingen hier te plaatsen
Zodra de wagen afslaat gaan de lampjes branden die je normaal ook ziet als je de auto op contact zet, (olie en accu) bij starten gaan ze ook gewoon weer uit.
Bij uitlezen (kan ik zelf gelukkig) Krijg ik geen foutmeldingen.
Ik ben echt ten einde raad met deze auto.
Gebruikersavatar
door mano
#2668290
Brandstoftank meten wanneer de motor niet aan wil slaan. Kan best zijn dat de pomp slecht begint te worden..

Temperatuur sensor kan je misschien nog parten spelen als het verbruik ook hoger ligt.

Of gewoon even vcds eeraan, om te kijken welke foutcode erin staat.
Gebruikersavatar
door Klamath
#2669973
Luchtmassa meter. Heat soak onder de kap, daarna geeft die echt kuren.
In ieder geval, dit is exact hoe m'n moeders Mk3 VR6 reageerde.
Na het rijden even stationair laten lopen (beetje op toeren) uit zetten, 30sec wachten, weer starten, loopt vervelend.
Zelfde met een andere luchtmassa meter, geen enkel probleem.
door Bikevouwer
#2698610
Na een hoop zoekwerk en lezen op het interweb de stoute schoenen aangetrokken en een krukassensor (G28) besteld en gemonteerd.
Alles wat maar tegen kon zitten zat tegen en na een halve dag sleutelen was de sensor gewisseld.
Toen de C gestart en een stuk gereden totdat deze goed warm was, daarna een half uur laten staan en opnieuw gereden, in de oude situatie haalde ik de brug (1km) waarna de C op de brug stilviel.
Deze keer dus niet ik kon gewoon doorrijden, das mooi.
terug naar huis gereden de C weer op het erf gezet, lekker eten gemaakt en gegeten en na plusminus een uur de C weer opgestart en weer gaan rijden. Geen klap verkeer meer gegeven en rijd weer als vanouds. Kortom ik werd gematigd enthousiast.
Vandaag de C gepakt en een heel stuk gereden naar een bouwmarkt, daar een boodschap gedaan en opnieuw naar huis gereden, opnieuw geen kalp verkeerd meer gegeven, dus ik ben nu licht enthousiast geworden dat het probleem de wereld uit is.
Nu iets vaker de C gaan pakken en rijden om echt uit te sluiten dat dit het was, ik houd jullie op de hoogte.

Lijstje wat ik heb vervangen om uit deze rare storing te komen:

Temp sensor (gele band)
Bougies
bougies kabels en bobine kabel
verdeelkap plus rotor
bobine (op schutbord)
relais 30
relais 167
krukassensor (vermoedelijke boosdoener)

Zal de klacht nog eenmaal neerzetten als naslagwerk:
Corrado start en rijd goed vanuit een koude start
Na een korte puaze start de Corrado goed maar valt na een km stil en wil niet aanslaan, na een tijdje wachten slaat de motor weer aan en kan ik weer een klein stukje rijden totdat de motor weer afslaat.
Krukassensor doorgemeten en daarna op gasfornuis verwarmt en daar zag ik het aantal ohmse weerstand evenredig aan de temperatuur naar beneden kelderen.

Groet jeroen
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]