VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Audi problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2706291
Wie kan mij helpen:

Ik heb hier een 2006 Audi A3 8P Sportback staan, waar de electrische ramen niet meer reageren op de schakelaars.
Dit gebeurt zowel bij de ramen voor, als de ramen achter.
Via VCDS: geen foutcodes, en de individuele ramen zijn middels de output tests goed te testen(en werken ook allemaal prima).
Ook het Open Sky open dak reageert niet op de schakelaar(is volgens mij niet met VCDS te testen).

Her en der heb ik al wel gevonden dat de schakelaar kapot kan zijn(bestuurdersdeur komt natuurlijk het meest voor), maar het lijkt mij dan niet dat de andere ramen op hun eigen schakelaar dan ook ineens niet meer zullen reageren.
Zou het met de codering te maken kunnen hebben, of evt met het wisselen van tellerunit of ECU?

Alvast bedankt!!!
#2706306
Voor de rest werkt ALLES in de auto zoals het hoort, ook geen andere foutmeldingen die met de centrale electronica te maken heeft.
#2706414
Massa probleem? Schakelaars zullen wel werken, zonder massa op de motor niet natuurlijk. Er zijn vaak her en der wat massa punten, zoals links voor achter de kappen. Zal mischien wel even deurpaneel los moeten om makkelijk te kunnen meten op de + en - van de raammotor, als hier geen leven is en met een externe spanning bron wel werkt zal dan denk ik de aansturing uit de bcm wel niet helemaal goed functioneren
#2706579
Ben er achter... tellerunit is de schuldige...
Die heb ik gewisseld naar een nieuw type, en die hanteert blijkbaar een iets ander can-bus protocol waardoor de BMC geen signaal meer krijgt voor de ramen en dak..
Nu ff kijken hoe dit op te lossen is, wil nl wel het nieuwe type teller erin houden...
#2706817
Controleer of de canbus leidingen gelijk zitten dan met de hi en low. Maar een teller die de communicatie beperkt? Hoe ben je erachter gekomen ?

Want normaal bij een onjuiste module word de communicatie naar alleen dat onderdeel beperkt maar blijft de rest werken?

Ben wel benieuwd


Afbeelding
#2706827
Ben er achter gekomen door weer de originele teller erin te zetten, en toen(zonder iets verder te doen) was alles weer werkend...
En als er geen teller in zit, werken de ramen en dak ook niet(en de rest dus wel).
#2706858
Idd een apart verhaal...
Dus nu ff kijken of het een software matig iets is wat in de originele teller zit en dan mogelijk over te zetten is naar de nieuwe.
Mark, jij daar ervaring mee?

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]