VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2711547
Ook hier even vermelden, vandaag de bank op geweest met de AFN tdi..

Met WMI aan : 202 PK - 480 NM
Zonder WMI : 193 PK - 460 NM

1 Liter water
1 Liter Methanol
0.5 Liter Ethanol

250CC Nozzel met 200 PSI pomp.

Afbeelding

Afbeelding
#2714621
Ik heb helaas geen EGT meter op deze TDI zitten, komt nog wel eens..

Ook loopt de carterventilatie nog origineel, ik wou toen al kijken wat het deed in de inlaat, ik heb toch al heel wat liters erdoorheen gestookt, maar veel schoner is het niet door de carterventilatie..

Verbruikt overigens geen olie en na 15.000 km kan er slechts 0.5 liter bij.
#2719326
hier weer ff wat nuttige info plaatsten.

1 iets waar ik nooit aan gedacht had.

als je een dumpvalve op je auto hebt is het nog best gevaarlijk met WMI.
als ie afblaast en de fijne mist bereikt je uitlaat is de kans groot dat het een enorme steekvlam wordt.
zeker met ethanol of nitromethaan als toevoeging.

2 is dit filmpje beide 10W-40 shell.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6nIyhvmN ... e=youtu.be[/youtube]

ik denk dat je deze motor olie vervuiling altijd wel zou houden met post intercooler injectie.
de vervuiling blijkt sterk afhankelijk van conditie zuigerveer / cilinderwand.
en de ingespoten hoeveelheid.

omdat ik voor me toekomst plannen een intercooler mis en alleen nog maar pre turbo ga inspuiten.
denk ik dat ik dan minder last heb van de motor olie vervuiling door water.
op die manier zou de mist beter omgezet worden in gas vorm.
en dan naar verhouding minder water ingespoten wordt en meer methanol zou ook dit probleem moeten verminderen.

dit lees je dus nergens als je zo'n kit aanschaft.
wel een erg belangrijk punt / nadeel.
had het wel terug gevonden onder aan de pagina's van GM's onderzoek naar WMI dat ze dit vermoeden maar niet zo danig lang getest hadden om er een uitspraak over te doen.

en had wel eens gehoord dat mannen met trekker trek die op methanol rijden eens in de zo veel runs hun olie verwarmde in een speciale pot om de methanol restanten van de olie te scheiden.
en het zo weer konden gebruiken.

Wij zijn druk met het ombouwen van onze T5 naar ee[…]

Verkeerde of teveel lucht toevoer?

[/img][/img] Ik weet niet of dit forum nog ac[…]

Wegrijden na stop

Hallo, Ondanks dat deze sectie van het forum nog[…]

Dank Juul! :-)

Ok. Dank je. Had dit nog niet specifiek met ze bes[…]

Aansluiten Golf 2 dashboard

Op a2resource.com kun je veel vinden wat je al op […]

Hallo, ik heb helaas exact hetzelfde probleem en h[…]

Polo 6R AC leak

If you're not sure, clean it and retest it to see […]