Hoe doe jij het kleien, want ik lees dat je na het kleien nogmaals wast, dit is in mijn ogen totaal niet nodig... zonde van de 45 min ofzo die je daar weer voor nodig hebt en de shampoo e.d.
Ik kan na het kleien de auto nog eens goed afspoelen en drogen en klaar.
Ook na de eerst ekeer wassen, hoef je de auto niet te drogen, je kunt zo op de natte auto gaan kleien, het water verdunt je clay lube weer een beetje, scheelt weer in verbruik
Wel af en toe de delen die je gekleid hebt goed afspuiten en/of nat houden zodat er geen droogvlekken ontstaan. Alhoewel dit niet een ramp is als je toch gaat polijsten...
En neem je het residu van het polijsten wel netjes af?
En nadat je het residu van het polijsten hebt afgenomen, loop je de auto dan nog na met een ontvetter oid?
Anders hecht de wax niet goed op de lak als er nog zooi achter blijft van het polijsten, en hierdoor kun je veel glans weer teniet doen, doordat je dat residu weer in de lak poets door het waxen zeg maar.
Verder vind ik 3 staps polijsten ook erg netjes om de hele auto in 10 uur af te krijgen, ik trek voor een full detail 2 dagen uit, en die heb ik dan ook wel nodig, ik ben vaak toch wel een 15-18 uur bezig met een middelgrote auto.
Tevens kun je nog kijken naar een flinke lichtbron om de lakdefecten echt op te zoeken.
Je kijkt nu in de foto's puur naar reflectie en glans, maar dat zegt niet of alle krasjes en lakdefecten er ook echt uit zijn. met een flinke lichtbron of (led) zaklamp kun je vaak veel beter de krasjes/swirls/waas in de lak zien en toonbaar maken.