VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door 90benjamin90
#2700719
patrickvt1 schreef:ben er zelf erg blij mee, maar kan iemand mij vertellen wat ik nog zou kunnen verbeteren?

De stappen welke ik heb doorlopen:

wassen
kleien
wassen
afplakken
3 stappen polijsten met Dap 900
black hole met Dap 900
Colinite 915 met Dap 900
En hoelang ben je hier mee bezig? Wat vind je van de toegevoegde waarde van de BH? Wat voor combo's gebruik je met het polijsten?

Resultaat mag er wezen toch. :tu:
door patrickvt1
#2700721
90benjamin90 schreef:
patrickvt1 schreef:ben er zelf erg blij mee, maar kan iemand mij vertellen wat ik nog zou kunnen verbeteren?

De stappen welke ik heb doorlopen:

wassen
kleien
wassen
afplakken
3 stappen polijsten met Dap 900
black hole met Dap 900
Colinite 915 met Dap 900
En hoelang ben je hier mee bezig? Wat vind je van de toegevoegde waarde van de BH? Wat voor combo's gebruik je met het polijsten?

Resultaat mag er wezen toch. :tu:
Met een auto ben ik zeker 10 uur bezig, heb laaatst de auto van een bekende gedaan waarvan de kleur volledig vervaagd was. Deze heb ik met hulp van hem in 5 uur kunnen doen. Afplakken en (goed) uitpoetsen gaat nou eenmaal veel tijd in zitten. Hier zal ik nog even foto's van posten

Het gebruik van de pads enz. Zal ik even moeten nakijken, weet dit zo even niet uit het hoofd.

Wat bedoel je met de BH?
door patrickvt1
#2700734
Hierbij de foto's van de golf tdi.

bij deze auto was de lak helemaal verweerd, ook zat er veel lakschade op de auto.

het was bij deze auto vooral de bedoeling dat hij zijn blauwe kleur weer terug zou krijgen, dat is naar mijn mening dan ook gelukt. :tu:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Zluytr
#2700814
Met BH bedoeld hij de black hole van Poorboys!

Black hole is een heel mooi product... Maar vooral wanneer een auto niet goed gepolijst is... Het maskeert krasjes en geeft een extra glans!

However... In mijn nederige mening... Als je een auto op de juiste manier polijst zal het zeer weinig toevoegen. Ik werk dan ook niet graag met een glaze.
Je kan swirls en krasjes beter verminderen/ verweideren... En dan doe je met polijsten... En als je goed polijst zit jet met de glans ook wel snor ;)
Gebruikersavatar
door Zluytr
#2700815
Ps Patrick... Die het snoer altijd over je schouder bij polijsten... Zo voorkom je dat het snoer tegen de wagen aan kletst!
Gebruikersavatar
door 90benjamin90
#2700840
Klopt, ik bedoelde black hole van poorboys world. Je went wel aan de afkortingen :tu:

Persoonlijk vind ik de glaze een bijna overbodig product. Je verdoet er veel tijd mee terwijl het resultaat minimaal is. Een erg goede verkoop truc lijkt het wel.. Als ik je een advies mag geven, gebruik je tijd voor het polijsten inplaats van het toepassen van de glaze. Met het polijsten maak je de correctie!

In mijn eerlijke mening vind ik het erg knap dat je deze auto in slechts tien uur kunt polijsten, in een drie staps polijsten. Als advies zou ik je mee geven om meer tijd in het polijsten te doen. Als ik een auto in 1 dag klaar moet hebben doe ik slechts 1 staps correctie.

Als je meer vragen hebt horen wij het graag! Zonder wrijving geen glans.
door patrickvt1
#2720446
Wouterp schreef:en stootlijsten zoals achter op je bumper zou ik kompleet afplakken wanneer ze toch relatief smal zijn. Het gebeurt al snel dat er polijstmiddel op spetter of zoals je zelf gemerkt heb met de machine iets te ver over je plakband gaat (ra).
niets zo lelijk als een half schone strip erna.

Goed punt hier ga ik om denken!
door patrickvt1
#2720448
90benjamin90 schreef:Klopt, ik bedoelde black hole van poorboys world. Je went wel aan de afkortingen :tu:

Persoonlijk vind ik de glaze een bijna overbodig product. Je verdoet er veel tijd mee terwijl het resultaat minimaal is. Een erg goede verkoop truc lijkt het wel.. Als ik je een advies mag geven, gebruik je tijd voor het polijsten inplaats van het toepassen van de glaze. Met het polijsten maak je de correctie!

In mijn eerlijke mening vind ik het erg knap dat je deze auto in slechts tien uur kunt polijsten, in een drie staps polijsten. Als advies zou ik je mee geven om meer tijd in het polijsten te doen. Als ik een auto in 1 dag klaar moet hebben doe ik slechts 1 staps correctie.

Als je meer vragen hebt horen wij het graag! Zonder wrijving geen glans.
Het moest voor niet al te veel geld gebeuren(i.v.m. kermis), dus dan vond ik het resultaat nog zeer goed voor de tien uur werk.

Een Glazé aanbrengen kost inderdaad veel tijd, echter vind ik zelf dat de lak daar net dat beetje extra glans van krijgt. ook omdat ik niet alle tijd voor de auto had is mijn voorkeur naar de BH gegaan.
Gebruikersavatar
door Snip-TDI
#2720470
Hoe doe jij het kleien, want ik lees dat je na het kleien nogmaals wast, dit is in mijn ogen totaal niet nodig... zonde van de 45 min ofzo die je daar weer voor nodig hebt en de shampoo e.d.

Ik kan na het kleien de auto nog eens goed afspoelen en drogen en klaar.

Ook na de eerst ekeer wassen, hoef je de auto niet te drogen, je kunt zo op de natte auto gaan kleien, het water verdunt je clay lube weer een beetje, scheelt weer in verbruik :)

Wel af en toe de delen die je gekleid hebt goed afspuiten en/of nat houden zodat er geen droogvlekken ontstaan. Alhoewel dit niet een ramp is als je toch gaat polijsten...


En neem je het residu van het polijsten wel netjes af?
En nadat je het residu van het polijsten hebt afgenomen, loop je de auto dan nog na met een ontvetter oid?

Anders hecht de wax niet goed op de lak als er nog zooi achter blijft van het polijsten, en hierdoor kun je veel glans weer teniet doen, doordat je dat residu weer in de lak poets door het waxen zeg maar.

Verder vind ik 3 staps polijsten ook erg netjes om de hele auto in 10 uur af te krijgen, ik trek voor een full detail 2 dagen uit, en die heb ik dan ook wel nodig, ik ben vaak toch wel een 15-18 uur bezig met een middelgrote auto.

Tevens kun je nog kijken naar een flinke lichtbron om de lakdefecten echt op te zoeken.
Je kijkt nu in de foto's puur naar reflectie en glans, maar dat zegt niet of alle krasjes en lakdefecten er ook echt uit zijn. met een flinke lichtbron of (led) zaklamp kun je vaak veel beter de krasjes/swirls/waas in de lak zien en toonbaar maken.
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]