VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Seat problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2738053
Auto: Seat ibiza cupra 2002 (6k2 model)

Na een keer hard optrekken, precies op het moment dat ik schakel, valt ineens mijn dashboard volledig uit; meters uit en verlichting uit, ik ben door blijven rijden.
Een paar 100 meter verder gaan 1 voor 1 de controle lampjes branden: eerst het accu lampje, daarna de traction control, daarna de handrem.

Valt me ook op dat de radio en de boordcomputer (seat sound system) gewoon blijven werken. Wat me wel opvalt is dat de blazer aan en uit gaat met het dashboard.

Op een gegeven moment heb ik de auto stil gezet en ben ik de kabels vanaf de accu en dynamo langs gelopen.. op het eerste gezicht niks raars te herkennen.. maarja het was al laat en donker dus veel licht had ik niet.
De zekeringen zijn allemaal goed.

Ik ben daarna op de gok weer terug naar huis gereden, zo'n 30km, met lichten aan zonder problemen.
Van het een op het andere moment springt mijn dashboard weer aan of begint het heel spastisch te knipperen, en springen de lampjes op mijn dashboard TCS en handrem spontaan aan en uit.

Morgen ga ik alles checken, maar waar moet ik beginnen? Is er misschien iemand die dit ook meegemaakt heeft? Slechte massa? Slecht contact ergens? Relais die stuk zijn?

Ik weet bijvoorbeeld dat mijn ruitenwisserhendel niet deugd; ruitenwisserinterval werkt niet meer. De rest van de functies op de hendel werkt nog wel bv. voor de boordcomputer.

Graag jullie mening.
#2738345
Er is een nieuwe dynamo op gekomen, die was overleden.. en lekstroom was ook binnen de perken.
Daarna even een blok om geweest de accu vol te laden, maar de volgende dag startte die weer niet.. Ook een heel zwak acculampje, terwijl de rest van de controle lampjes gewoon brandden. Terug bij af dus
#2738401
Accu heeft de hele dag aan de lader gestaan maar hij start nog niet. Zodra ik de sleutel omdraai gaan alle lichen uit, zowel dash als binnenverlichting. Daarna weer aan de lader gezet, startmotor trekt de accu bijna in 1x voor de helft leeg.. Kan nooit goed zijn. Startmotor ook stuk?

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]

Achterdeur gaat soms niet meer dicht

Nee geen terugroep actie hiervoor gehad