VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2760608
Hi,

Ik heb problemen met de chrome raamomlijsting van mijn Passat na een reinigingsbeurt in de wasstraat. Vaak heb ik niet de tijd nog om de wagen met de hand te wassen en voel mij dan toch genoodzaakt om de wasstraat te gebruiken.

Het gebruik van de wasstraat ging bij mijn vorige Volkswagen altijd goed. Bij mijn nieuwe Passat (B8, Highline), geleverd in mei 2016, zag ik na de eerste wasbeurt (glanspolish programma bij een BOWAG wasstraat) witte uitslag op de liggende chroomdelen van de raamomlijsting, aan beide kanten van de wagen. Merkwaardig genoeg waren alle andere chroomelementen niet aangetast.

Met een poetsdoek was het niet mogelijk om de witte aanslag te verwijderen. Aangezien de auto toen slechts één maand oud was ben ik langs de dealer gereden. Daar is de raamomlijsting kort - en kostenloos - gepolijst. Probleem verholpen.

Vandaag, auto is nu vier maanden oud, weer door de wasstraat gereden, zelfde programma, weer witte uitslag. De witte aanslag is vlekkerig, net alsof druppels wit zijn opgedroogd. Ik heb hiervan foto's, maar het lijkt mij niet op die toe te voegen als bijlage op dit subforum?

Weet één van jullie poets- en wasexperts wat dit is, hoe het komt en (belangrijker nog) hoe komt ik hier weer vanaf...?!

Groet,
Matthijs
#2760615
Dan hebben ze de chemie te hoog staan... kortom te weinig verdund en daardoor tast het je chroom aan.

Zie je heel vaak in was straten en heb er zelf ook gewerkt en dit probleem aangepakt met als resultaat chroom lijsten die chroom blijven !
#2760620
Thanks, je geeft dus aan dat dit probleem wordt veroorzaakt door deze specifieke afstelling van de wasstraat? Voortaan dus ergens anders heen.

Dan de vervolgvraag, hoe poets ik die oxidatie weg zonder hulp van de dealer? Ik heb geen polijstapparatuur.
#2760849
Ik heb een golf 7 met chroom lijst in de voorbumper en deze zag er ook niet al te best uit, heb een fijne polish opgehaald voor chrome delen bij brezan. Hij glimt weer en ziet er als nieuw uit. Kun je makkelijk zelf doen.
2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]