VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Audi problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2762733
Goedenavond

Ik was in goede hoop begonnen aan het vervangen van de d-riem van mijn A3 uit 1998. Het betreft hier een AGU motroblok. Nu heb ik in principe bijna alles tot aan de riem wel los, maar krijg de restant van de motorsteun niet tussen de chassis en de motorblok. Het is behoorlijk krap, die aircoleiding zit ontzettend in de weg.
Heb alles wel geprobeerd, het blok opgekrikt maar ook helemaal naar beneden laten zakken, niets hielp. :(
Dat stukje flens is net iets te breed/dik om tussenuit genomen te kunnen worden. Ik wou de boel niet forceren, maar dacht ik vraag het hier wel even, zijn vast wel lui die het eerder gedaan hebben toch?
Heb verschillende filmpjes gezien van de distributieriemwissel, en dat stomme montageflens halen ze telkens met gemak ertussenuit weg :mrgreen:

Mochten jullie tips of adviezen hebben, ik hoor ze graag :tu:
#2762838
Stefan, held! 8)

Nou ik heb eigenlijk koppig zoals ik ben de versnellingsbaksteun ook ook losgehaald, kreeg hierdoor wat meer ruimte aan de d-riem kant. Toen kreeg ik de flens wel eruit. Ik kan iig weer verder, bedankt allemaal! :tu:

Afbeelding
#2763421
Het was even priegelen met krukastandwiel om deze enigziens op tijd te zetten, ondanks dat ik geen blokkeergereedschap had oid, is het toch wel geluk haha. Uiteraard niet superprecies, maar de motor loopt mooi, geen problemen stationair en trekt goed door. Voor deze klus was ik destijds voor m'n Golf IV ruim 600 euro kwijt bij de VW dealer in Gronau (Dui), en nu achteraf denk ik eigenlijk stelt het niet zoveel voor haha.
Wil jullie bij deze bedanken voor meedenken. :tu:

Tiguan 2.0 tot 4M november 2009 Sinds een maand […]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]