VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door ratboy
#2774612
Ik heb een golf 2 1.6 benzine , ik heb mij laten vertellen dat als ik een golf 3 2.0 motor in mijn golf 2 zou inbouwen en daar carburateurs in plaats van de standaard injectie dat ik dan niets hoef te veranderen aan de kabelboom en dergelijke.
Is dit waar of hebnik mij wat laten wijsmaken?
Gebruikersavatar
door bobbob
#2776456
Ik denk dat je de basisfuncties van de 2.0 alsnog van stroom/signaal moet voorzien, dus dat je alsnog de motorkabelboom moet wisselen. Dus van zekeringskast naar het motorblok en de bijbehorende functies.

Wat betreft de verdere kabelboom, voor een injectie moet je een injectiekabelboom hebben liggen naar achteren toe ivm de brandstofpomp. Deze is anders dan bij een carb, maar aangezien je er carbs op wilt bouwen moet jij denk ik een carb kabelboom hebben.
Is jouw auto een carb of een injectie?

En daarnaast: van welk jaar is je auto? Op de nieuw type zekeringkast kan je de motorkabelboom van de MK3 motoren zo aansluiten, op de oud type zekeringkast niet.
door ratboy
#2779808
Hey bedankt voor de reactie ik heb een carbu met een nieuwe type Zekeringskast. Topic mag een slotje op ik heb ondertussen voldoende info verzameld .

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]