VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Polo, Lupo, Fox & UP!.
  • Gebruikersavatar
door joyz
#2780346
Hallo, Ik heb me hier lid gemaakt in naam van men zus. 2 jaar terug heeft ze een Polo 6R uit 2009 gekocht met de 1.6 TDI met 75pk. Ze had er al wat problemen mee die leken verholpen te zijn in de 1 jaar meegeleverde garantie, maar momenteel opnieuw vrij ernstige problemen. Zelf denken we aan ofwel een probleem met de cilinders (maar op 2 cilinders draaien) of iets met de EGR klep? De wagen moet ook nog binnen voor de aanpassing vanwege het diesel schandaal ... Dat was normaal vandaag voorzien, maar zoals de wagen nu is raken we niet aan de garage.

Eens warm valt de wagen stil bij het afremmen (zie film) + begint er enorme rook (wit/blauw) uit de uitlaat te komen (zie film, na 45 sec).

Iemand een idee waar we juist moeten zoeken? We willen indien mogelijk zelf het een en ander nakijken ipv dure werkuren te betalen in een garage om het probleem te vinden en op te lossen.

Bedankt !!

door joyz
#2780402
PaulusB schreef:Turbo kapot ? Gezien de rook.
Zou kunnen, maar valt die daardoor ook stil bij afremmen?
Je hoort ook dat de wagen enorm klettert bij lage toeren wanneer er gas word gegeven. De wagen voelt dan echt aan alsof zen vermogen niet wil vrijkomen en dan is hij ook wat aan het schokken...
Gebruikersavatar
door PaulusB
#2780447
Zou vooral niet mee gaan rijden bij zulke problemen en naar de garage brengen. Als je turbo kapot is gaat hij geen vermogen geven idd. EN ja mechanische geluiden kunnen op je turbinewiel duiden.

Maar zeker weten weet je nooit weg brengen dat ding voor dat hij dadelijk helemaal in soep loopt.
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]