VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf I, II, III, Jetta en Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1864794
Ik ben ook al een tijdje aan het inlezen voor digifant op mijn 16v pl.

Afbeelding

Ik heb wel dit schema gevonden, maar zoals het hier staat is het mij iets te simpel.

Er staat dat je alleen een plus, geschakelde plus en min van de zekeringkast moet halen. En dan deze op 2 relais zetten en vanuit daar kun je verder naar de ecu.

Maar is de bedrading werkelijk zo simpel, dus ongeveer 6 draadjes aansluiten op je kabelboom, daarna alles op de motor en je computers vervallen allemaal ? of zit ik nu heel erg mis ?



Gr. Erwin
#2116713
Bedankt voor de reactie,

Mijn auto is een golf 1 gti van 1982 met een zekeringkast van het oude type golf 2. Dus neem ik aan dat dat de ce1 is?
Ik zou graag willen weten welke draden waar op moeten want als ik het volgende schema gebruik dan komen de kleuren niet overeen.

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... oXhrgxGs0-

ik heb een dunne rode draad
een dikke rode draad
een zwart gele draad
een zwart witte draad
een rood gele draad
een rood witte draad

klopt volgens dat schema dus niet.
het gaat toch om de 6 polige stekker die van de ecu komt daar moet je toch mee verder borduren?
ik zal anders is fotos maken morgen van de draden die ik heb en waar deze op de ecu zitten dan is het voor jou miss duidelijker omschrijven welke waar op moet.

zijn er trouwens verschillende types kabelbomen die van deze ecu afkomen of moet dit normaal altijd volgens dit schema gaan? want dan zou het miss nog kunnen dat ik een verkeerde kabelboom heb?


tot slot heb jij miss nog fotos van jou situatie waar ik wat informatie uit kan halen?

Heb nog 3 weken tot Duitse auto dag op assen :lol: wou hem daar mee naar toe nemen.

alvast bedankt ;)
#2122417
even een kleine update. ik heb even uitgezocht waar alle draden vandaan komen.

Dunne rode draad : pin 1
Rood/Wit : pin 13
Rood/Geel : pin 3
Dikke rode draad : pin 12
Zwart/geel : pin 14
Zwart/Wit : pin 23

Ik heb nu alles aangesloten en nu heb ik een werkende brandstofpomp en werkende injectoren.

het enige wat ik nu mis is de vonk :? Ik heb de groene draad van pin 25 op de min van de bobine en aan de plus kant een geschakelde 12V alleen krijg ik geen vonk. wat doe ik fout of ben ik een andere bobine nodig want ik heb de standaard bobine van een Kr er nog opzitten.
#2123941
ik heb nu inmiddels ook een vonk. Had de spanning die naar de computer gaat via het contactslot lopen maar op de verkeerde aansluiting de zwart/gele draad inplaats van de zwarte. bij de zwart gele valt namelijk de 12v weg als je gaat starten :D .

maar nu mijn volgende vraag hoe stel ik de brandstofdruk af? ik heb een universele brandstofdrukregelaar in de retourleiding zitten. hieraan zit een slangetje voor het vacuum. maar wanneer de motor niet loopt dan trekt hij ook geen vacuum en staat de volle druk van een golf 1 gti pomp er op en deze is veel te hoog.

Hoe hebben jullie dit gedaan? andere pomp of nog een regelaar in de aanvoerleiding ?
#2495680
ik ga mijn cabrio op digifant 1 laten lopen. ook omdat ik hem later ombouw naar 16vg60
ik gebruik een PL als basis (PL of KR maak weinig uit)

snap wat ze allemaal zegge hier op topic en ben ook maar begonnen om in een Word bestandje een nieuwe How To te maken met ±prijzen en afbeeldingen/schema's stap voor stap. :tu: (mocht het nodig zijn ;) )
#2722125
Mijn Golf 1 16V PL loopt nu op Digifant 2 (van een PB blok). Het was starten -> lopen dus wat dat betreft best tevreden. Hij loopt nu nog op de standaard PB chip en ik heb het idee dat hij echt veel te rijk loopt. Bougies zijn namelijk binnen no-time helemaal zwart en uit de uitlaat ruikt het naar onverbrande benzine.
Het max toerental vindt ik niet belangrijk, ik heb er toch een automaat bak achter hangen. Ik ben dus benieuwd of er chips zijn die ervoor zorgen dat het benzine/lucht mengsel klopt.

Ik weet het, ik kan naar JD maar wil nou niet meteen een paar 100 euro uitgeven. Ik blijf er namelijk waarschijnlijk maar 1,5 jaar mee rijden, daarna is hij 40 jaar oud. Ik zag dat Bolku een chip heeft alleen vraag ik me af of deze chip ook wat doet met de inspuiting of dat alleen het toerental wordt verhoogd. Iemand ervaring?

Het ziet er dan zo uit:
Afbeelding
2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]