VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Seat problemen
  • Gebruikersavatar
door lanting73
#2790176
kameraad van mij heeft een seat coroba bj 2008 waar van regelmatig re zekering van de rechter kant verlichting er uit knalt.
verleden week ook weer en het viel mij toen op in het donker dat de lampen rechts nog heel zwak branden.
zo wel voor als achter.
het rare is dat als hij dan de achterklep los doet de verlichting rechts helemaal uit gaat.
Doet hij de klep weer dicht dan gaat de rechter verlichting weer zwak branden.
Lijkt mij een massa probleem maar hij kan het niet echt vinden.
iemand een iedee?

nou zitten er 2 schakelaars in de klep en na het ontkoppelen blijft de kofferbak licht nog branden
zitten er nog meer schakelelaars of wordt de kofferbak verlichting anders aan gestuurd???
Gebruikersavatar
door MVW
#2790180
Trek even het rubber van de bekabeling naast het scharnier van de kofferklep even voorzichtig los. Je zult daar zeer waarschijnlijk draden aantreffen waarvan de isolatie op het knikpunt losgescheurd is en kortsluiting met elkaar maken. Er zullen twee draden met het koperdraad tegen elkaar liggen wanneer de kofferklep gesloten is; namelijk de draad van de verlichting en een draad waar spanning op staat. Daardoor zal de verlichting (flauw) gaan branden. Als de kofferklep geopend is, raken de draden elkaar niet meer en gaat de verlichting weer uit.

Laat maar even weten als dit het geval is.

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]