VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Schrijf een goede handleiding en help een ander
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2033940
wow, dit is exact het probleem bij onze mk3 cabrio.
Geen controle lampjes en geen elektrische ramen meer.
Startmotor gaat wel rond, maar motor slaat niet aan, ook binnenverlichting en radio (via het contact geschakeld) doen het.

Heb zojuist het kastje er even uitgehaald, maar op het 1e gezicht geen oververhitte printplaat.

De elektrische ramen, lopen die ook via dit kastje?
ik heb de 8 + 12 polige versie (1h0 953 233F)

bobine nog niet gecheckt.

Heb vorige week een nieuw contactblokje bij de dealer gehaald, heb de connector van de huidige afgehaald en de nieuwe eropgeklikt, daarna met een platte schroevendraaier het blokje rondgedraaid, stand 1 van het contact doet het, de aanjager gaat aan, maar vervolgens stand 2 hoor ik de startmotor, maar niet aanslaan.

Wát zou nu de eerste plek zijn waar ik moet gaan zoeken?
#2034546
Normaal werkt de startmotor ook niet, of..Het start relai word wel nog geschakeld maar er is iets anders op de print kant..Er zitten als het goed is 4 relai's in..

Zou even beide stekkers los trekken en de kabels overbruggen zoals je in de beschrijving ziet staan, gewoon zonder ze eerst door te knippen..Als hij dan wel werkt kun je een andere unit kopen of deze ertussen uit laten.

Gr Stefan
#2035308
bedankt voor je reactie.

gisteravond zelf aan het rotzooien gegaan, en door het alarm kastje te torderen terwijl het contact aanstaan hadden we ineens weer een werkend instrumentenpaneel en waren alle problemen verdwenen.

nu vermoed ik toch 1 soldeerpuntje die los is, dus vanavond gaan we die solderen.
(nog) geen verbrandde banen kunnen vinden, dus hoop dat na het 'repareren' dat het alarm weer werkt.

maar zoals jou handleiding beschrijft gaan we bij wat beter weer het alarm buiten werking stellen.
#2053737
@MK2-VRT:

Worden de elektrische ramen ook aangestuurd door dit kastje? ik heb het probleem dat het passagiers raam niet reageert.
het lampje in de raamschakelaar doet het niet, en aan de bestuurderszijde reageert alleen het raam aan de bestuurders kant.

Ik krijg sterk het idee dat het alarm weer in de weg zit, kan dat?
zo ja, kan ik dit uittesten dmv doorlussen?

Hoi, Bij het vervangen van het remlicht rechtsach[…]

mph of kmu Touran 2011

Geen idee wat je bedoeld met 2de snelheidsaanduidi[…]

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]