VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf I, II, III, Jetta en Vento
  • Gebruikersavatar
door MJT
#2790807
geachte leden

ik moet mijn achteras vervangen

nu krijg ik een zogenaamd een G60 achteras aangeboden met stabistang,

van links naar rechts gemeten 133,5CM (platen waar de astappen op komen)

ik kan momenteel mijn eigen as niet opmeten.

wie kan mij hier meer over vertellen..??

bvd, MJ
Gebruikersavatar
door Dopie
#2790813
Beste MJ,

denk dat je nu een mk2 as heb gemeten. zal je wat vertellen alle mk2 achterassen zijn even lang alleen de g60 heeft er een stabilisatorstang/torsieas doorheen zitten.

een mk3 as is 135cm en de zogenoemde Plus achteras (de met stabilisatorstang erdoorheen GTI editions 16v+/edition GTITDI(110pk)/VR6) is weer 1cm breder dan die van de mk3.
ik weet niet of een 8v gti een stabilisatorstang door as heeft denk het wel dan moet die ook 135cm zijn)

mk2 - 133.5 cm (g60 met stabi/torsieas)
mk3 - 135 cm (+1.5cm)
mk3+ - 136 cm (+2.5cm)

ik heb de +as onder mijn mk2 + astap spacers van 20mm. (zit aan 140cm ex tap) laagrijden ken je vergeten. wielen liggen met bbs rm012 6,5j vlak aan de wielkasten. moet de spacers er nog uit halen mocht ik lager willen.

moet genoeg zijn denk ik?

Owja! :mrgreen:

mocht je echt laag willen rijden en je irriteren aan het feit dat je achterwiel niet meer in het midden zit van je wielkast. ga dan maar opzoek naar Passat 35i as die is langer en breng je wiel verder naar achter waardoor die bij laag rijden meer in het midden van de kas zit.

succes :tu:
door MJT
#2790988
bedankt voor info dopie!, heb nu een G60 achteras gehaald, oude achteras begon hard achter uit te gaan (afekeurd op de rubbers, roest begon bij de lasnaden...), zo'n passat achteras is inderdaad wel ideaal, vooral met 14" verbreed staal valt het aardig op... ;-)

Uiteraard vaathje ook vernieuwen. Er zitten ook no[…]

Tiguan dashboard lampjes

elk woord mee eens

Golf 5 aircoprobleem

Het bleek toch de compressor zelf te zijn. Zelf n[…]

Zal ik eens laten doen

Knipperende alarmlichten

Update: Het blijkt een defecte alarmhoorn te zijn.

Regelapparatuur

wat bedoel je met regelapparatuur? Als je zelf zak[…]

Trekhaak EOS

Bedankt. Ben nog zoekende. Heb de bestelling die […]

Bedankt. Heb inmiddels de radio vervangen door een[…]