VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Scirocco, Corrado, EOS & Beetle.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door 4BYE
#2794659
Hallo,

Wij hebben begin mei een EOS gekocht uit 2009.
In eerste instantie vol vertrouwen en de auto zou afgeleverd worden conform de BOVAG garantie.
Hieruit begreep ik dat alles in orde gemaakt zou worden/zijn voor de 80.000 km beurt en zaken vervangen worden als dit in d=het komend half jaar zou moeten gebeuren.

Nu blijkt o.a. dat de distributieriem niet vervangen is ondanks dat dit na 6 jaar of een x aantal km gebeuren moet. Heb dit nagezocht door verschillende instanties en bedrijven te bellen. Nu verschilt de 6 jaar soms volgens enkelen maar met 8 jaar zou dit zeker moeten gebeuren.

Ook kroop de bekleding van het rechter portier op waardoor er de gele onderlaag doorkomt.
Dit is verholpen door een stukje ergens weg te knippen en dit is geplakt in het stukje dat zichtbaar was. Echter nu is er een tweede plekje zichtbaar. Ik zou niet graag weer met plakken en knutselen dit oplost zien.

Ook is er nu lekkage op de bestuurders stoel en wij snappen nu waarom de stoel vlekken bevatte die schoongemaakt zijn. Echter zijn er opnieuw vlekken zichtbaar en is de stoel af en toe nat.

Al met al niet om vrolijk van te worden daar het eerste contact zeer vriendelijk was en wij met vertrouwen deze auto kochten.

Wat is mijn recht in deze, met name betreffende de distributieriem en eventueel de waterpomp?
Wil het graag intern oplossen maar men biedt mij slechts een deel van de vervanging aan zonder waterpomp.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.
Gebruikersavatar
door maurice
#2794662
Weet niet hoe lang je de auto hebt maar je kan de koop ontbinden binnen een bepaalde periode. Dit is wettelijk geregeld.

Wat betreft de waterpomp, dat is 50 euro en 10 min werk als de riem er toch af ligt.
door 4BYE
#2794741
Dat wordt een probleem daar er een Clio ingeruild is. Waar het ook met name om gaat is de termijn van de distributieriem. Ik heb het idee dat het vervangen had moeten zijn na ruim 8 jaar.

Is jouw auto al uit de garantie?

Golf 5 trekhaak

Beste mensen even een vraag ik heb een golf 5 1.4 […]

Airco lijkt niet te koelen

Goedenavond Nu het weer wat warmer wordt lijkt he[…]

Trekhaak EOS

Bij veel modellen die vanaf fabriek een afneembare[…]

Div. Communicatiestoringen

Je kan het topic wel omhoog schoppen, maar zolang […]

Door Volkswagen betaald.

Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]