VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Scirocco, Corrado, EOS & Beetle.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2802050
Beste forumleden,

mijn vriendin heeft een beetle uit 1998 2.0 benzine.
Deze auto is helaas voorzien met een secundair luchtsysteem dat wordt aangedreven door een luchtpomp.

nu is mijn vraag is er iemand die deze kan uit programmeren zodat deze niet meer werkt, daarbij zal de sturing naar de terugslagklep ook uitgeschakeld worden eveneens als het uitcoderen van bepaalde fout codes ter gevolg van deze aanpassing.

Graag hoor ik van jullie
#2802054
Waarom zou je het eruit willen programmeren? Het secundaire luchtsysteem is puur bedoeld om de katalysator sneller op temperatuur te brengen en daarmee zo snel mogelijk schadelijke delen in de uitlaatgassen te reduceren. Het systeem heeft geen invloed op de werking van de motor of vervuiling.

Ik weet niet of je het eruit kunt programmeren. Misschien dat MK2-VRT op dit forum hier meer over kan vertellen, hij doet vaker software- en hardwarematige aanpassingen aan regelapparaten.
#2802056
we willen deze uit programmeren omdat deze problemen geeft, advies van de garage is de pomp en de klep te vervangen. en daar hangen nog al grote kosten aan vast.

zoals je al zei heeft het systeem verder geen effect op de motor, dus als we het eenvoudiger kunnen uitschakelen heeft dit de voorkeur

... je hebt het andere topic waarin je gepost hebt[…]

Park assist

Moet hardware komen. Is niet zomaar te activeren.

Gisterenavond bij Vagcom Dordrecht geweest ,netjes[…]

Hallo Ik heb een probleem met mijn golf II . Ik […]

Hallo Allemaal, Ik wil graag zelf cruisecontrol i[…]

Merk ik ook meer en meer ja haha. Ik ga ook een OB[…]

Aansluiten Golf 2 dashboard

Maar wat zijn je verwachtingen nu? Dat andere mens[…]

Ik ben sinds een maand in het bezit van een VW UP […]