VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Polo, Lupo, Fox & UP!.
  • Gebruikersavatar
#2804114
Hallo

Ik heb nu sinds een paar dagen een polo en moet me er nog helemaal in verdiepen, maar zouden jullie mij alvast op weg kunnen helpen met het begin.

Mijn polo wil graag omgebouwd worden naar led maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Op diverse sites vind je ombouwkits maar deze schijnen niet goed te passen, steken uit of er zit een los kastje bij.

Mocht dit niet lukken is dan een h7 xenon look een optie of ziet dat er niet uit?
Heeft er iemand ervaring met het dimlicht ombouwen naar led op een nette manier zodat je het ook niet ziet, zoals een all in one lamp die past.

Ook wil ik graag mijn mistlampen, stadslicht en kentekenverlichting omzetten naar led en dan diamant wit en zonder fouten in de computer.

Op diverse sites staan zoveel lampen zodat ik even de goede richting gestuurd moet worden.

Alvast bedankt voor jullie tijd.
#2804115
aller eerst welkom,

xenon look nooit aan beginnen dat is werkelijk geen gezicht.
dan heb je alle kleuren van de regenboog.
ik zelf heb in een heleboel auto's ledlampen uit china zitten komt een lading licht af.
en is gewoon wit wit 6000k bij intresse kan ik je wel een linkje doen.
enigste puntje is de belasting van de led wat de computer ziet is te laag.
officeel zijn ze canbus geschikt maar ik heb bij 2 polo's andere ervaringen.
rest allemaal geen melding maar polo doet er een beetje moeilijk om.
nu is dit simpel op te lossen door een weerstand tussen de bedrading te plaatsen.
maar deze worden bloedheet en moet je dus op ijzer monteren want anders komt het niet goed,
dit is de goedkoopste oplossing want anders kom je al snel op andere koplampen uit en daar zit een heel ander bedrag aan vast.
voor de rest van je verlichting kun je gewoon canbus geschikte ledjes halen.
maar voor je achteruit rij licht heb je een 20watt weerstand nodig deze is wel makkelijk op ijzer te monteren.
#2804160
Ik was er al bang voor. In het verleden heb ik een Mercedes e gehad en daar heb ik ook van alles aan veranderd, het zou ook toen canbus geschikt zijn maar.ook toen kreeg ik al meldingen.

En die meldingen, het zit tussen mijn oren maar ik wil er gewoon geen. Koelt het voldoende genoeg, de weerstand op ijzer.
En de achterkanten hebben net zoals de knipperlichten toch geen voordeel aan led omdat ze niet helder zijn of heb ik het mis.
#2804163
mercedes citan heb ik er ook een aantal inzitten die doen er niet moeilijk om
e kan weer anders zijn durf ik niet te zeggen.
ze worden altijd warm de weerstanden alleen op ijzer kan er niks gebeuren.
dan de achterkanten in mijn ogen hebt dit geen nut behalve het achteruit rij licht en kenteken verlichting.

En toch werkte het prima (ja, getest :P)

@vwbasm Er zijn wel aardig wat foutcodes tevoors[…]

Stuur en stoelverwarming

... denk dat het slim is de auto eens uit te laten[…]

Welke I.C.E. heb ik?

Onderdeelnummer apparaat... ;-)

navigatie MIB2

Dat er een kaartje in zit waarop V18 staat zegt na[…]

Probleem opgelost, bleek inderdaad de module on de[…]

Echt alle kabels? Dat word een flink klusje zijn[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

Dealer net gebeld……ik had gewoon 2 jaar fabrieks[…]