VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Filip2000
#2812544
Hoi allemaal,

Mijn Golf V uit 2007 heeft soms het probleem dat de motor spontaan uitvalt (vanuit stilstand) of helemaal niet wil starten. De ANWB heeft toen de boordcomputer uitgelezen en er bleek een mogelijk probleem met het brandstofpomprelais.
Melding OBS
Melding OBS
foto_0.jpg (973.45 KiB) 4031 keer bekeken
Het leek mij verstandig om deze te dan maar te vervangen. Echter hier begon het probleem. Welke relais is de juiste? Na vele uren zoeken om websites, forums en google images bent ik er vrij zeker van dat ik het juiste relais heb gevonden. (rood omcirkeld)
foto_2.jpg
foto_2.jpg (2.05 MiB) 4031 keer bekeken
Echter toen ik dit hele relais verwijderde startte de motor nog steeds. Verbazing alom. Kan iemand mij hierbij helpen? Mijn vraag is of ik wel uberhaupt het juiste relais heb vervangen. En zo ja, waarom start de motor ook zonder dit relais?

Voor de volledigheid ook nog de relais onder de motorkap.
Relais motorkap
Relais motorkap
foto_1.jpg (1.07 MiB) 4031 keer bekeken
door Filip2000
#2812604
85er schreef:haal het rood omcirkelde relais er eens uit en probeer dan of je claxon het nog doet.
Ik heb het rood omcirkelde relais verwijderd, maar de claxon bleef werken. Toen ik relais 449 onder het rood omcirkelde relais er uithaalde, werkte de claxon niet meer.
Gebruikersavatar
door 85er
#2812607
Dan klopt de indeling van je zekeringkast ook met het plaatje,
Heb zelf een Golf 5 in onderhoud gehad waar een foute cover op de zekeringen kast zat, dat is bij jou dus ook zeker niet,
Verder reikt mijn kennis van de golf V inzake dit helaas ook niet.
door Filip2000
#2812632
85er schreef:Dan klopt de indeling van je zekeringkast ook met het plaatje,
Heb zelf een Golf 5 in onderhoud gehad waar een foute cover op de zekeringen kast zat, dat is bij jou dus ook zeker niet,
Verder reikt mijn kennis van de golf V inzake dit helaas ook niet.
Top. Dankjewel. Goed om te weten. :tu:
door Filip2000
#2812661
Gisteravond weer problemen gehad met de auto. Op de snelweg "werkte" het gaspedaal niet meer en rolde de auto uit tot stilstand. Er was wel een nog soort van hoog zoemend geluid te horen bij het indrukken van het gaspedaal.

Auto langs de kant kunnen zetten. Na een paar keer tevergeefs starten, nog even alle relais onder het dashboard kastje aangedrukt. Hierna startte de auto wel... :?

Kan een relais ook lostrillen?
door Filip2000
#2812891
Inmiddels naar de garage geweest en die concludeerden dat de brandstofpomp vervangen moest worden.

Waar het brandstofpomprelais zit, en of deze er uberhaupt is, blijft onduidelijk. Voor mij is het niet meer van belang om te weten.
#2820086
Deze auto’s hebben geen brandstofpomprelais maar een pwm module vlakbij de tank:

Afbeelding

Hiermee kan de ecu de hoeveelheid brandstof regelen. Deze gaan vaker kapot.
P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]