VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen T1-6, Multivan, LT & Crafter
  • Gebruikersavatar
door HCVG
#2809579
Dag mensen, ik ben nieuw hier op het forum en wellicht is dit onderwerp voor gekomen maar ik heb het nog niet tegen gekomen.

Ik heb een T3 van '83 1.6D (CS) met 50 PK Deze ben ik aan het ombouwen naar camper. in middels is hij om gekeurd dus hallo kwart tarief.
Nu wil ik er eigenlijk een ander blok in gooien en heb al zitten denken aan de 1.9D en de 1.9 TDI.
Echter met mijn 4 bak (lange 4) ken ik dat de 1.9 TDI te sterk is voor mijn versnellingsbak.
1.9D past schoon over met het een en ander overzetten. maar nu is de optie naar benzine (belastingvrij) ook gaan dagen.

nu heb ik mij verdiept en dan kom ik natuurlijk uit op subaru, porsche en VR6 uit.
Echter heb ook gelezen dat de VW golf MK3 2.0 GTI 8v met motor code 2E ook in de T3 kan.
Prestaties zijn wisselend positief. Maar nu de ham vraag:

Past dit blok van de golf 3 schoon op de versnellingsbak? (bak code weet ik zo niet)

vriendelijke groet Christian
Gebruikersavatar
door 85er
#2809721
vergeet ook niet dat in het kwarttarief voor oldtimers je je wagen 3 maanden niet mag gebruiken?namelijk november december en januari, ook stallen op de openbare weg is dan niet toegestaan.

Dus je betaald nu 240 euro per jaar en dan 120?
Dus als de ombouw geheel kosteloos is verder heb je na 5 jaar een whopping 600 euro bespaard...
Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]