VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Scirocco, Corrado, EOS & Beetle.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door rickieman
#2819170
Zelf heb ik geen scirocco, maar sinds gisteren heeft mijn zoon een 1.4 TSI uit 2009.
Taak aan vader om nu e.e.a. in te bouwen en aan te passen .
Na lang klooien met de achteruitrijcamera werkt deze nu, maar nu nog een schakeldraad voro de radio.
Weet iemand ook hoe ik een goede schakeldraad kan vinden voor de radio ?
Ik heb een 2 din pioneer radio, ik dacht die van de verlichting van het dashboard te gebruiken maar dan gaat onder het rijden de radio geregeld aan/uit.

Alvast heel erg bedankt.
Gebruikersavatar
door Bartaggio
#2819174
Bedoel je de schakeldraad om de radio aan/uit te laten gaan met het contact?

Normaal gesproken zou je deze gewoon uit je radio connector moeten kunnen gebruiken.. Ik ga er een beetje vanuit dat de pioneer geen quadlock heeft zoals de scirocco dus dan zal je al iets van een adapter nodig hebben als:

https://www.winparts.nl/interieur-bekle ... 47223.html
Gebruikersavatar
door MVW
#2819175
Tegenwoordig heb je niet altijd meer schakeldraden achter de radio. Het in- en uitschakelen van de radio gaat dan via de CAN-bus. Maar dan moet je natuurlijk wel een radio hebben die dit ondersteunt.

Mogelijkheden om een geschakelde plus aan te leggen zijn er gelukkig wel. De meest nette oplossing is een draad vanaf de zekeringenkast trekken met een eigen, nieuwe zekering voor de radio. Je kunt dan ook radio's inbouwen die geen CAN-bus ondersteunen.

Aansluiten op een heel dun bestaand draadje van de dashboardverlichting is vragen om problemen. De draad is niet bestemd voor hoge stroomsterktes.
2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]