VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Caddy
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2818316
beste,
we hebben op het werk een caddy binnen gekregen
prnds knipperde en de auto wou niet meer voor of achteruit
deze had de mechatronic unit kapot. ik kon hem ook niet uitlezen
de mechatronic uitgebouwd en naar ACtronics gestuurd voor reperatie
deze kon helaas niet meer gerepareerd worden. bedrading was kapot gesmolten binnen in unit
na wat moeite en met de klant overlegd een andere mechatronic gekocht via onderdelenlijn (gebruikt dus)
nummer van de exact unit is hetzelfde allen kwam deze niet uit een caddy maar een benzine golf
deze ingebouwd en de olie + filter vervangen
nu start de auto prima ik kon door alle versnellingen schakelen
olie peil correct gemaakt op temperatuur
en dsg ingeleerd met basic settings (of adaption weet het even niet meer)
en nu als ik harder ga dan 30 en deze wil overschakelen naar zn 3 valt deze in een storing en gaan weer alle lampjes knipperen
zet ik de motor uit en start hem weer is het euvel weg. maar als ik weer naar zijn 3 schakel gebeurt hetzelfde weer.

nu kon ik de dsg wel uitlezen en deze gaf aan
01208 - Data records in control unit altered
en
19143 - unexpected / implausible mechanical gear disengagement
p2711 - 005

ik heb de dsg doktor gebeld en deze zei dat de mechatronic is geprogrammeerd op de auto waar deze is uit gekomen (een golf uit 2007) en dat deze dus moet geprogrammerd worden op deze caddy

helaas beginnen zei hier niet aan/ willen mij niet helpen
omdat het niet door hun is gedaan en zei liever geen gezeur hiermee willen krijgen
wat ik enigsinds kan begrijpen maar waar ik ook van baal

ik zit hier nu met een auto waar ik al tijd en geld in heb gestoken en deze werkt nog niet en mijn klant kan niet rijden

hebben jullie een idee waar ik een mechatronic kan laten programeren?
wij zitten in loenersloot dat is tussen amsterdam en utrecht

als iemand een idee heeft hoor ik dat graag
Groetjes jordy
#2818350
Mijn ervaring is dat het te vervangen onderdeel exact hetzelfde onderdeelnummer moet hebben wil het goed functioneren, dus niet van een ander type. 1 letter of cijfer kan een groot verschil betekenen, dan maar voor origineel, kost wellicht meer, maar dan is de kans op dit soort problemen een stuk kleiner.
#2818355
hawkeye schreef:Mijn ervaring is dat het te vervangen onderdeel exact hetzelfde onderdeelnummer moet hebben wil het goed functioneren, dus niet van een ander type. 1 letter of cijfer kan een groot verschil betekenen, dan maar voor origineel, kost wellicht meer, maar dan is de kans op dit soort problemen een stuk kleiner.
Het is dus ook excact hetzelfde onderdeelnummer, ik kan het alleen niet programmeren met vcds
#2818487
jos_br schreef:Gaat het hier om een DSG6 of 7? Wanneer het een DSG6 betreft lijkt het of de toerentalsignalen niet dezelfde zijn als van de Caddy.

Jos.
Klopt zoiets denk ik ook. Het is dag-6 Ik zoek ook iemand die (chiptuning/dsg-tuning) doet want de mechatronic moet ingeprogrammeerd worden op de caddy

Ik weet alleen geen adres. Of iemand die dit kan

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]

Achterdeur gaat soms niet meer dicht

Nee geen terugroep actie hiervoor gehad