VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Stel hier jezelf en je Audi aan andere leden voor
  • Gebruikersavatar
#2827033
Hoi,

Ik heb een a4 1.8t uit 2002 met 205.000 km op teller.
Sinds een paar dagen rookt mijn auto extreem veel witte rook.
Eerste ingeving van garage was koppakking maar na controle lijkt dat volgens de garage toch onwaarschijnlijk.
De rook ruikt niet naar olie, de olie is helder, verbruikt geen water, bouwt geen druk op.

Ik tank altijd schell euro 95 E10
Ik heb nu voor het eerst schell 98 E5 getankt.

vanaf dat moment (zo lijkt het) begon de rookvorming en wordt steeds erger, en het is nu zo erg dat je er nergens meer mee kunt komen.

Bij koude start is er niks aan de hand, na ca 2 minuten begint hij te roken als een gek.

Verder rijdt hij normaal, geen vermogenverlies, geen stottering, rijdt gewoon prima.

Verbruikt ook nauwlijks olie, in 2 jaar tijd een halve liter. (Of dat nu ineens meer is geworden weet ik niet).

We rijden ca. 10.000 km per jaar, door de week worden er korte afstanden gereden.

Zou het aan de benzine kunnen liggen?

Of heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Ik hoor het graag.

Groeten,
Marcel
Bijlagen:
Dit is nog maar het begin, wordt veel meer.
Dit is nog maar het begin, wordt veel meer.
Screenshot_20200617-211711_Video Player.jpg (800.87 KiB) 1405 keer bekeken
#2827040
Dit is al de 3e keer in 1 maand tijd dat ik lees over slecht lopen, na het tanken van Euro 98 of een premium benzine.
Ik vermoed dat het te maken heeft met de overgang van Euro 95 E10 naar Euro 98 E5, en/of eventuele additieven/brandstofresten.

Dit zouden meerdere mensen denk ik graag opgehelderd zien. Je zou kunnen beginnen met tank leegpompen en brandstoffilter vervangen. Mocht je twijfelen, dan zou je benzine van een externe bron op de motor kunnen aansluiten, als diagnosemiddel. Ik weet niet waar je woont, maar zou je daarbij kunnen helpen als je niet te ver woont.

Echt alle kabels? Dat word een flink klusje zijn[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

Dealer net gebeld……ik had gewoon 2 jaar fabrieks[…]

Welke I.C.E. heb ik?

Dank! Hoe weet je dat dan?

navigatie MIB2

Ik heb onderstaande met een V18 kaartje er in: IM[…]

Tikken als de wagen uitstaat

Ja dat vrees ik ook. Als ik een van de zijdeuren l[…]

VW enthousiasten, Ik probeer een bevriende garage[…]

VW App en gebruikers aanmaken

Probeer eens via: https://www.volkswagen.nl/servi[…]

Ik begrijp niet wat daar staat.