VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Scirocco, Corrado, EOS & Beetle
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2804327
Hallo,

Mijn vriendin heeft een new Beetle uit 1998.
Auto bevalt haar nog steeds goed op 2 punten na, allebei gerelateerd aan de kofferbak klep.

Ten eerste als ze de kofferklep opent met het knopje gaat hij automatisch binnen 1 seconden weer dicht. Dus krijg je alleen nooit het kofferklep open, alleen via sleutel wel.
Kan ik een relais vervangen dat ze 5 - 10 seconden de tijd heeft voordat hij automatisch weer probeert te sluiten?

Daarnaast zit er een spoiler op de ahterklep( waarschijnlijk niet fabriek af)
Alleen nu wil de achterklep niet open blijven staan. ( denk dat de gasveren niet berekend zijn op het extra gewicht van de spoiler)
Zijn er andere gasveren (sterker) waarmee ik het moet kunnen oplossen? En heeft iemand toevallig dan ook onderdeel nummer ?

Alvast bedankt
#2804361
relais is niet nodig er zit waarschijnlijk een foutje in je kofferklep slot.
bijvoorbeeld een slechte connectie of slechte microswitch.
met betrekking tot de gasveer hier is de lengte van belang zijn die van jou 600mm of 677mm ?
gasveren gaan ook kapot dus soms is het al voldoende om gewoon nieuwe te monteren.
lijkt mij stug namelijk dat als de gasveer over ze punt heen is deze geen spoiler er bij kan dragen.
heb je 600mm is het artnr: 29274 van febi. Heb je 677mm is het artnr: 29395 van febi.
#2804364
Oké dus waarschijnlijk zijn de veren eerder versleten dan te zwak.
Zal vanavond ff aan het meten ;)

Kan het slot ook zo snel weer dicht gaan doordat de kofferklep niet ver genoeg uit geworpen wordt indien we met de knop deze openen? Want het slot is een jaar geleden vervangen en dit probleem heeft ze altijd al gehad. Al voor het vervangen van het slot en daarna ook
#2804394
Ronald1992 schreef:Oké dus waarschijnlijk zijn de veren eerder versleten dan te zwak.
Zal vanavond ff aan het meten ;)

Kan het slot ook zo snel weer dicht gaan doordat de kofferklep niet ver genoeg uit geworpen wordt indien we met de knop deze openen? Want het slot is een jaar geleden vervangen en dit probleem heeft ze altijd al gehad. Al voor het vervangen van het slot en daarna ook
denk ik wel ja kan het natuurlijk niet helemaal zeker zeggen maar ga er wel van uit.
owja je hebt geen handvat om de klep open te doen of wel ?
dan zou dat nog wel is kunnen ja dat de klep niet open gaat i.v.m. de gasveren.
#2804399
oke in dat geval zit het hem in het slot.
en staat het los van de gasveren.
#2804707
heb ff gemeten afgelopen weekend en er zitten 60cm gasveren in. (uit stand)

maar valt wel op dat de achterklep erg laag zit, en de veren lijken ook al een keer vervangen/ mee geknoeid. Hoe kan ik er achter komen of er origineel 67cm gasveren in de auto horen?

betreffende het probleem met het slot, ik vermoed dat de veer voor het uitwerpen zijn kracht heeft verloren. ik kan het plaatje waar de veer achter zit eenvoudig met de hand indrukken
#2827381
Best Ronald,

Heeft u uiteindelijk het probleem van het achterbak slot van de nieuw beetle kunnen oplossen?
Ik heb namelijk het zelfde probleem en ben benieuwt hoe ik dit zou kunnen verhelpen.

Alvast hartelijk dank.

Groeten,

Jan Willem
2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]