VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID4
  • Gebruikersavatar
#2830885
Ik heb sinds zaterdag een id4, ik krijg alleen de app niet geconnect met de auto, zie foto.
Heeft iemand een tip hoe ik dat kan verhelpen? De auto lijkt wel verbinding te hebben.
Iemand ervaring mee al?

Groet Pelle
Bijlagen:
id4.jpg
id4.jpg (623.16 KiB) 19244 keer bekeken
#2830892
Goedemiddag,

Ik heb sinds afgelopen vrijdag de ID4 opgehaald en heb hetzelfde probleem. De verbinding zou goed moeten zijn (4 blokjes 4G) maar toch geeft het systeem steeds de melding dat er geen verbinding tot stand kan komen.

Wat veel voor schijnt te komen is dat bij het scannen van de VIN code de app een 0 overneemt als een o. Beter is om de VIN handmatig in te voeren. Dit heb ik gecontroleerd maar was correct ingevoerd.

Ik heb het nummer uit de We connect ID app gebeld en de dame die ik sprak gaf aan dat ik al `de zoveelste`was die daar over belde en dat er momenteel een storing is. Verdere info of wanneer het verholpen zou zijn wist ze niet.

Op advies van de dealer heb ik een harde reset uitgevoerd: dit doe je door de aan/uit knop naast de temp. bediening een seconde of 10 ingedrukt te houden tot alles zwart wordt. Dit hielp niet. Ook heb ik de fabrieksinstellingen teruggezet in het menu en ook dat heeft nog niet geholpen.

Nu contact met de dealer opgenomen zodat zij er verder naar mogen kijken.

Ik zal de vorderingen hier delen en sta open voor ideeën die ik nog niet heb geprobeerd.

Gr. Ron
#2830931
Goedemiddag,

De connectieproblemen met de We connect ID app zijn bij mijn auto opgelost.

Oplossing: We connect ID ap verwijderen van je telefoon en de fabrieksinstellingen in het automenu terugzetten. Daarna de We connect verbinding in het automenu opstarten tot de QR code in beeld staat om te scannen. Dan de We connect ID app weer uit de appstore halen en installeren, QR code scannen en probleem opgelost. (volgorde exact aanhouden!)

Hoop dat het voor jullie net zo goed werkt.

Gr Ron
Gebruikersavatar
door zeger
#2831256
Zelfde probleem gehad, alles gereset en doorgelopen - geen resultaat. Advies van de dealer was een paar dagen wachten, daarna werkte bij mij de QR code wel.
2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]