VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door mark85
#2822904
Hallo.

Ik heb hier een MTDI in een jetta mk1
ahu motor met mechanische bosch brandstofpomp.

hij start meteen en loopt dan mooi stationair
gas geven gaat ook prima, maar soms bij het gas los laten slaat hij spontaan af of begint hij te bokken (3/2 cilinders), daarna ook lastig weer te starten.

ik heb er even een oliedruk meter opgezet.
bij koude start loopt hij stationair circa 5 bar, dit loopt vrij snel terug naar circa 3 bar
bij gasgeven klimt hij weer naar 5 bar, soms ook naar 7 bar.

ik verdenk de oliepomp, maar dan zou je toch zeggen dat hij verder uit schiet? 10 bar ofzo, of heb ik dit mis?

ik moet de brandstof pomp nog wel goed afstellen, dit is enkel even op het gehoor gedaan, heb zo even niet de juiste adapter M10 ter beschikking, hier wacht ik nog op.

wat denken jullie? voordat ik alles maar vervang.
door kipracing
#2832847
Hallo, heb je ook gevonden wat de oorzaak nou precies was? Ik heb een corrado met mtdi pomp 12mn en staat op 0.95 afgesteld en heb dus als ik ongeveer 2000 tot 2500 toeren maak hij een raar geluid in de motor maakt en op 2 of 3 cilinders loopt of slaat helemaal af. En na tijdje starten begint cilinder na cilinder weer meedoen tot hij weer normaal loopt. Ik vermoed dat de klepstoters door te hoge oliedruk de kleppen open drukken of op 1 of andere manier dat het door de turbo druk komt want ongeveer bij 1.5bar druk en net boven 2000 toeren schat ik doet hij dit.. Ook heb ik er 5w30 in gedaan. Maar dat hielp niks. Iemand een idee waardoor de kan komen? Het is een ahu 1.9 tdi gr jan
Transporter 6.1 150pk dsg

Hoi vrijdag nieuwe 2023 transporter 6.1 gekregen […]

Loopt weer als een zonnetje! Twee nieuwe zuigers,[…]

Breekkabel bevestigen VW Tiguan 2013

Hallo, Ik heb onlangs een Volkswagen Tiguan uit 2[…]

Golf 5 GTI 77-RF-PL

Ik was de 1e eigenaar van deze auto en zag dat de […]

50/18 op een auto leggen die standaard 55/18 heeft[…]

Waarop baseer je een hoog verbruik? Tank vol gegoo[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

meteen naar 1969 vanaf 18xx

Is aop alle modellen mogelijk om ACC uit te zetten[…]