VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf I, II, III, Jetta en Vento
  • Gebruikersavatar
#2833103
Onderweg viel de motor uit. Ik heb een kwartier stil gestaan en dan start hij weer. Uitlezen gaf aan lambdsonde. Is dat dan de oorzaak ? want er gingen geen lampjes branden en hij ging ook niet in noodloop.
#2833111
Ik denk niet dat het aan het contactblokje ligt. De auto sloeg rijdend af en startte niet meer. Hij draaide wel gewoon rond, maar sloeg niet aan. Na ongeveer een halfuur kwam ik terug en toen startte hij weer gewoon (en sloeg dus aan). Het heeft dus met afkoeling van "iets" te maken. Hij geeft als (uitgelezen) foutmeldingen: PO139 lambdasonde B1 S1 / P0328 klopsensor B1 input hoog / P0301 cilinder 1 overslagen /P0304 Cilinder 4 misfires /P0300 ontstekings fout meerdere cilinders/willekeurig. Maar om nou alles lukraak te gaan vervangen.... Mijn vraag is: stopt de motor hij als de lambdasonde kapot is of geeft hij dan alleen foutmeldingen. Mijn idee is het laatste, alleen foutmeldingen. Als de klopsensor kapot is stopt hij dan totdat hij afgekoeld is ? )( is dat de nokkenas sensor of de krusas sensor ?)
Stuur en stoelverwarming

Dit kun je in het climate menu instellen. ;-)

Transporter 6.1 150pk dsg

Hoi vrijdag nieuwe 2023 transporter 6.1 gekregen […]

Loopt weer als een zonnetje! Twee nieuwe zuigers,[…]

Breekkabel bevestigen VW Tiguan 2013

Hallo, Ik heb onlangs een Volkswagen Tiguan uit 2[…]

Golf 5 GTI 77-RF-PL

Ik was de 1e eigenaar van deze auto en zag dat de […]

50/18 op een auto leggen die standaard 55/18 heeft[…]

Waarop baseer je een hoog verbruik? Tank vol gegoo[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

meteen naar 1969 vanaf 18xx