VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf I, II, III, Jetta en Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2833356
Hallo,
Mijn krukas draait tot 1 en 4 ontsteken. Haalt de 2e niet :-(
Misschien tikt er een klep tegen de zuiger (EW 1595cc). Of in de bak/koppeling zit een bout los oid.
Geen idee nog, moet alles nog slopen. Distributie staat goed (is dus heel)

Wat mij opvalt is dat bij koppeling intrappen de krukas ook niet meer rond wil, blokkeert zelfs. Nu krijg ik het blok rond tussen 1 en 4 vonk. Maar bij vrijloop (in z'n vrij) (5-bak) krijg ik er geen beweging meer in.

Kent iemand dit probleem?
#2833364
Zou met de hand eens proberen te draaien. Daarnaast de vraag als je je koppeling intrapt zou normaal gezien het blok op zichzelf draaien los van de bak. Er lastig aan te geven wat de oorzaak is. Lijkt op je koppeling die vermoedelijk scheeft drukt of gebroken is misschien wel. Lastig juiste info te kunnen geven
#2833369
Is dit probleem ineens ontstaan of staat de auto al lange tijd stil?
De wagen sloeg af bij het stoplicht. (reed dus)
Tornen zonder bougies tussen 1 en 4 gaat gemakkelijk, totdat ik ontkoppel.

Lijkt op je koppeling die vermoedelijk scheeft drukt of gebroken is misschien wel. Lastig juiste info te kunnen geven
Ja inderdaad
Er zit een lagertje op de arm van de as die aan de hevel zit. nr 16 op tekening, die zou de boosdoener kunnen zijn van het koppelingprobleem. Maar zeker ben ik niet. Moet dan de bak er af? of kan dat lagertje van buitenaf gemonteerd?

Dan moet ik de kop nog lichten om te kijken of de klepsteel los is geraakt oid...
#2833413
Gevonden, er zat een draadeindje van de carburateur in de cilinderkamer. Er was door de voorganger, had 't autootje net gekocht, een carburateur op gezet. De klem waarmee de luchtinlaat moet worden vastgezet, is door iemand anders gedaan.
Kennelijk is er niet op gelet wat er met de draadeindjes is gebeurd. Ik heb er nu twee (1 op carb los) en de andere vastgebakken op de zuiger. Nu de derde nog vinden.

Is er iemand in de buurt van Den Haag die me met ruimte om het te doen kan helpen? De wagen was voor mijn dochter. Ze heeft er 1 1/2 uur mee kunnen rijden. Na aankoop. Toen stond het blok 'vast'.

Nu nog het lagertje van de koppeling vrij zien te krijgen. Iemand met een walkthrough? Ook heb ik speciaalgereedschap nodig. Klemmen uitlaat-spruitstuk (tang). Dop imbus 6 lang voor het inlaatspruitstuk.
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]