VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf VIII
  • Gebruikersavatar
door WHUU
#2833736
Hoi Allen,

Sinds de laaste tankbeurt lijkt het erop dat bij mijn golf 8 de bezine meter niet meer goed werkt.
Direct na tanken gaf hij al aandat ik ruim 950 km zou kunnen rijden wat mij toen al onwaarschijnlijk leek.
Nu na diverse ritten blijft de maximale te rijden afstand schommelen tussen 930 en 950 KM.
Bezine meter blijft ook vol aangeven.

Is dit zelf te resetten of te verhelpen of wordt het toch een ritje naar de dealer?

Bedankt voor jullie aandacht
#2833737
Zou volgens mij te maken kunnen hebben met de zeer hoge buiten temperaturen.
Ik weet niet of je auto in de volle zon staat...!?
door WHUU
#2833739
Auto staat wel regelmatig in de zon, maar getankt op 8 juni toen de temperaturen nog "normaal" waren.
Het lijkt er op dat al vanaf tanken dat er geen verandering optreedt.

Bedankt voor je reactie
#2833777
700 poeh de mijne komt niet verder dan 500. Zou gewoon is langs de pomp rijden en af tanken kijken hoeveel er in gaat. Nu moet ik zeggen dat het misschien ook wel iets anders kan zijn. Ik begin van het jaar nog een polo en daar kon je op 2 manieren mee tanken. Vraag me niet hoe, maar het ging. Je kon hem voltanken dan was er niks aan de hand en had je een normale actieradius van 600/ 700 km. Maar als je tegen het ontluchtings knopje drukt met de spuit hoor je hem ontluchten en ging er gewoon 10 liter extra in en begon de meter pas na 300 km terug te lopen en kon de auto dus ook ineens 300km meer lopen zat ik aan de 900 a 1000.

Iemand trouwens de dag teller al gevonden🤪 ik ken hem niet vinden
door WHUU
#2833823
De actieradius loopt nu wel af alleen geeft nog wel ruim 840 km aan. ( blijft erg veel)
Dus lijkt wel te werken.
Volgens de dealer kan dat omdat pas 200 km na een tankbeurt het verbruik wordt berekend volgens hun.
Had dit nog nooit gezien bij mijn vorige auto's

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]

... dat gaat de dealer alleen oplossen door je led[…]

Relais voor groot-licht ?

Ben ook wel benieuwd hoe het er nu voorstaat. Kun […]

waarde bepaling

Beetje rondkijken op de websites waar ze auto's te[…]

Heb het op de + en - polen gezet.

Lane assist pas bij 80km/h?

dat gaat zeker niet veranderend :-) de auto produc[…]