VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2834453
Hoi,
Ik rijd een golf 3 1.8 automaat met 4 versnellingen. Adz bak. Nu heb ik sinds kort dat hij met warme motor als ik hem even in neutraal zet, daarna niet meer ontgrendeld. Het probleem (of iig het zichtbare probleem) bevindt zich in het middenconsole waar je de versnelling selecteert.

Met een imbus sleutel en een beetje geweld heb je zo dat kapje eraf en kan je het vergrendelmechanisme in werking zien en gelukkig ook handmatig ontgrendelen...
Er zit een zwart plastic klepje wat heen en weer schuift zodra je de sleutel op contact draait en als je op de rem trapt. Er stoot dan een klein stokje tegen aan. Het lampje, wat ik al een keer "gerestaureerd" had, is ook weer doorgebrand.

Ik heb de boel al gesmeerd en het leek ook even opgelost maar anders dan een klein stukje kale kabel van het lampje zie ik zo niet wat het probleem zou kunnen zijn en dit kabeltje raakt verder niks... Het probleem is nieuw en misschien moet ik hem in P zetten als ik even uitstap. Anyways als iemand een idee heeft hoor ik het graag!

👍🏽

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]

... dat gaat de dealer alleen oplossen door je led[…]

Relais voor groot-licht ?

Ben ook wel benieuwd hoe het er nu voorstaat. Kun […]

waarde bepaling

Beetje rondkijken op de websites waar ze auto's te[…]

Heb het op de + en - polen gezet.

Lane assist pas bij 80km/h?

dat gaat zeker niet veranderend :-) de auto produc[…]