VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van de Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
  • Gebruikersavatar
door GeorgyM
#2828214
Hallo allemaal,
Nieuwe gebruiker hier die al een poosje passat rijd maar nu met wat vraagjes zit.
Sinds kort rij ik als vervanger van mijn B6 variant een CC facelift. Er zitten fraaie 19 inch Pretoria velgen onder die echter wel erg gevoelig blijken voor stoeprandjes.
Daarbij komt dat ik onlangs op een bizar slechte weg door een kuil ben gereden waardoor band lek raakte maar erger nog wiel krom is.
Ik heb daarom een paar vraagjes aan de velegn/banden experts hier.
Is er iets bekend over de sterkte van deze wielen? Ik bedoel was het gevalletje pech of staan ze er om bekend
Ik begrijp dat een lage wang minder op kan vangen, is dan evt vervanging door 18inch met iets hogere band een idee? Of doet dat teveel af aan de wegligging?
Ik hoop dat ik genoeg relevante info heb gegeven voor een bruikbaar antwoord,
Bedankt alvast
Gebruikersavatar
door mano
#2835050
Een lage wang hoogte is altijd gevoeliger voor alles. Een -groot- put/gat raken is funest voor ieder type wiel.

Onder m'n Passat b8 liggen 19" Verona's met 235/35/19 als band. Ik heb nu een set 19" Dijon velgen met 235/40/19 als winterset.

Mocht de 40 wang hoogte beter bevallen dan stap ik waarschijnlijk zelfs over van 19" naar 18" met 45 wang hoogte. Esthetisch minder, maar vrouw achter het stuur... Iedere maand ritje velgenreparatuur zie ik niet zitten.

Mijn New Beetle Cabrio uit 2003 met een 1.6 benzin[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

meteen naar 1969 vanaf 18xx

Is aop alle modellen mogelijk om ACC uit te zetten[…]

Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]