VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf I, II, III, Jetta en Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2243655
Graag wil ik weten wat het ontstekingstijdstip moet zijn , van een 1.8 90 pk motor.( type ABS ), is eigenlijk een AAM motor, alleen geupgraded naar ABS!
Ik ga voortaan BP Ultimate octaangehalte 98 tanken.
Bij de octaangehalte 95 benzine, pingelt hij af en toe, doordat ik een hoge compressie in mijn motor heb.
PS, ik wil afstellen met een proboscooplamp.
Laatst gewijzigd door cabriogeengti op 26 jan 2013 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
#2324059
Ik wil nog bijvoegen het standaard ontstekingstijdstip voor de Golf MKIII 1.8 8v motor, mocht hij helemaal verkeerd blijkt te staan!
Eerst de merktekens goed zetten, zie tekeningen:
Merkteken BDP van zuiger 1
Merkteken BDP van zuiger 1
vliegwiel.png (33.34 KiB) 3644 keer bekeken
Nokkenas op merkteken zetten
Nokkenas op merkteken zetten
nokkenas.png (39.19 KiB) 3644 keer bekeken
Rotor gelijkzetten op de kerf
Rotor gelijkzetten op de kerf
verdeler.png (33.9 KiB) 3644 keer bekeken
Eventueel de ontsteking wat bijstellen, bij mij stond de ontsteking met op merktekens zetten in één keer goed!
Ik hoefde geen bijstelling te doen, aan het ontstekingstijdstip.

Mvrgr,
Ron
Laatst gewijzigd door cabriogeengti op 28 jan 2013 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
#2324189
Je kan hem toch ook in Vagcom uitlezen, dan zie je het tijdstip al..Als je dan de distributie vervangt, dan hoef je de ontsteking niet te stellen als je deze niet los hebt gehaald, want deze verschuift niet vanzelf, en blijft gewoon staan als voorheen als je de merktekens aanhoud.
#2454426
Ik heb het anders gedaan, om maximale voorontsteking te krijgen.
Namelijk eerst de ontsteking veel te vroeg te zetten, en dan d.m.v. proefritjes op het gehoor de ontsteking net onder de klopgrens zetten.
Dit heb ik wel met benzine octaangehalte 98 , gedaan.
Ik heb de ontsteking zo maximaal vroeg kunnen krijgen, zelfs zo dat wanneer ik benzine met octaangehalte 95 getankt heb , de motor gaat pingelen.

Dus ik moet wel altijd 98 benzine tanken.
#2835286
Hoe zit het dan met de gehele ontsteking vervangen iets wat ik vandeweek ga doen riem is gedaan alleen me halgever is stuk, nu heeft me maat nog een 1.8 zelfde motorcode abs staan markeren en terugplaatsen in z'n geheel of moet ik evengoed nog de merktekens op het vliegwiel op lijnen

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Er is een vast bedrag dat volkswagen vergoed in NL[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]

Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaa[…]