VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
#2835318
Goedemiddag Allemaal,

Sinds een maand een Golf 4 1.6 16v ocean in me bezit uit 2004.
Zeer fijne en ruime auto voor mijn hele gezin maar sinds vorige week gaat de motormanagement lampje aan en krijg ik de code p0135 verwarming bank 1, sensor 1 als melding.
Na wat zoeken een nieuwe lambdasonde gekocht en een kleine maand geen melding meer.
Gisteren even na 7 uur 130klm voor marktplaats aankoop naar Utrecht, nog geen 4 min piep motormanagement lampje en weer de code terug.

Heeft iemand enig idee wat ik nu kan doen?
Lambdasonde aangekocht via internet en is passend voor mijn model.
Leverancier geeft aan dat ik eerst maar de zekeringen moet controleren, vandaag gedaan maar deze zijn allemaal goed.

Alvast bedankt mensen

Groeten RayRoy
#2835329
Mari schreef: 17 sep 2021 20:25 Meer informatie omtrent de foutcode hier: https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16519.html

Ik zou eens in de meetwaarde blokken kijken wat deze sensor aan waardes aan de ECU terug meld...
Bedankt voor je snelle reactie, hier was ik ook al op af gegaan en hier door ben ik begonnen met vervangen van de lambdasonde. VCDS is echt een super hulp middel in deze strijd.
De meetwaarde kan ik nergens vinden, en zit er nog iets tussen deze lambda sonde zoals bijvoorbeeld een rlais of een schakeldoos?
#2835434
De BCB motoren hebben ook vaak problemen met een vervuilde gasklephuis en het gaatje wat verstopt zit onder het gasklephuis in de inlaatspruitstuk. Dit geeft dan ook een melding aan van de lambdasonde.en als je ook afentoe een onregelmatige stationair motorloop heb zou ik het zeker even schoonmaken. Gewoon even de 4 boutjes van het gasklephuis losdraaien schoonmaken met remmenreiniger en een doek en even aan de rechterkant met het gaatje in de inlaatspruitstuk openprikken met een koperdraadje.
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]