VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Giovanni67
#2834979
Goedenavond,

vandaag heb ik mijn golf 7 een poetsbeurt gegeven. Echter zit er nog aanslag/viezigheid op de velgen die ik er niet af krijg. Ik had het een en ander opgezocht op internet omtrent velgenreinigers en kwam onder andere de volgende tegen als aanbevolen:
Meguiar's Professional Wheel Brightener
AluTeufel

Deze producten ken ik zelf niet en daarom vind ik het een risico, dalijk beschadigt het de velg omdat het best wel sterke middelen zijn.
Graag wilde ik vragen naar jullie ervaring wat ik het beste kan gebruiken voor mijn velgen. En hebben jullie toevallig ervaringen met bovenstaande?

Alvast bedankt
door Mari
#2834982
Wellicht kun je een foto plaatsen van hetgeen er op de velg zit, misschien is er dan wat zinnigers te zeggen want "aanslag/viezigheid" is mij te algemeen...

De bedoeling van die middeltjes zijn om ze aan te brengen, kortstondig te laten inwerken op hetgeen je wilt verwijderen om vervolgens weg te spoelen... als je het niet vertrouwd dan zul je je neer moeten leggen met wat vuil wat op de velg blijft zitten...

Heb je al de bekende reinigers geprobeerd die je in huis gebruikt... geen schurende reinigers gebruiken ;-)
#2834985
Giovanni67 schreef: 21 aug 2021 19:37 Graag wilde ik vragen naar jullie ervaring wat ik het beste kan gebruiken voor mijn velgen. En hebben jullie toevallig ervaringen met bovenstaande?
Zelf gebruik ik al zo'n 30 jaar DR. Wack velgenreiniger voor mijn lichtmetalen velgen.
Je zal versteld staan hoeveel vuil / remstof er mee wordt verwijderd.

Velg 1 voor 1 insprayen met rode vloeistof, (stinkt een beetje naar rotte eieren (H2S)) effe laten inwerken en evt. met een borstel of spons schoonvegen en meteen daarna afspoelen met waterstraal.
Werkt perfect en tast de velg / lak niet aan.

Ik koop het altijd in Duitsland maar kan natuurlijk ook online besteld worden.
Hier b.v.:
https://www.autodoc.nl/dr-wack/14353351 ... gJ81vD_BwE
door Mari
#2834995
Waterstof Sulfide, ook wat zwavelwaterstof genoemd... draag handschoenen en adem de lucht niet te lang in... is een verdund zuur, dus als je het heel lang op de velg laat zitten kan deze aangetast worden...
#2834998
Mari schreef: 22 aug 2021 20:44 Waterstof Sulfide, ook wat zwavelwaterstof genoemd... draag handschoenen en adem de lucht niet te lang in... is een verdund zuur, dus als je het heel lang op de velg laat zitten kan deze aangetast worden...
Ik heb geschreven dat het 'er naar ruikt' maar NIET dat het H2S is !!!
Zoals ik ook schreef gebruik ik dit spul al zo'n 30 jaar en heb nog NOOIT enige schade aan m'n lichtmetalen velgen ondervonden, anders zou ik het natuurlijk niet meer gebruiken.
Ik gebruik Dr. Wack P21S altijd met m'n blote handen, dus zonder handschoenen en heb er nog nooit iets van gemerkt dat dit mijn huid zou hebben beschadigd. Voel het ook niet prikkelen of zo.

Nagenoeg alle velgenreinigers zijn chemische samenstellingen, waarbij het bij geen van allen raadzaam is om dit langdurig in te ademen, op te drinken of in je ogen te spuiten. Daar is het ook niet voor bedoeld.
Volg gewoon de gebruiksaanwijzing, dan kan er niets gebeuren, niet met je velgen en ook niet met de gebruiker.

En bovendien, velgenreiniger moet natuurlijk wel wel iets meer doen als bv. groene zeep of een andere mild reinigingsmiddel, want anders gaat 't hardnekkige vuil natuurlijk niet van je velgen af.
#2835065
Mari schreef: 21 aug 2021 21:14 Wellicht kun je een foto plaatsen van hetgeen er op de velg zit, misschien is er dan wat zinnigers te zeggen want "aanslag/viezigheid" is mij te algemeen...

De bedoeling van die middeltjes zijn om ze aan te brengen, kortstondig te laten inwerken op hetgeen je wilt verwijderen om vervolgens weg te spoelen... als je het niet vertrouwd dan zul je je neer moeten leggen met wat vuil wat op de velg blijft zitten...

Heb je al de bekende reinigers geprobeerd die je in huis gebruikt... geen schurende reinigers gebruiken ;-)
Heb inderdaad al de bekende reinigers voor thuis gebeuikt, hieronder foto’s ter verduidelijking van het resultaat na de poetsbeurt
Bijlagen:
769204C6-38E0-4BF4-A661-7922A0F19C7B.jpeg
769204C6-38E0-4BF4-A661-7922A0F19C7B.jpeg (1.66 MiB) 1299 keer bekeken
AA08C4C9-8CD0-4318-BFBB-9ACFDBC28484.jpeg
AA08C4C9-8CD0-4318-BFBB-9ACFDBC28484.jpeg (1.45 MiB) 1299 keer bekeken
door Reks
#2835839
Ik gebruik altijd kenotec ultra wheel cleaner.
Ph neutraal , opspuiten , 5 minuten wachten en afspuiten.
Bijlagen:
20210321_114841.jpg
20210321_114841.jpg (2.49 MiB) 1060 keer bekeken
20200404_173609.jpg
20200404_173609.jpg (4.57 MiB) 1060 keer bekeken
Gebruikersavatar
door Baytjeh
#2835851
Wat ik altijd doe tijdens de winterwielen wissel is het volgende;

Velgen wassen met een normale auto shampoo zonder wax toevoeging.
Hierna gebruik ik Great Lion velgen reinger (Of een ander merk, als deze maar remstoffen e.d weghaalt)
Na deze stap ga ik per velg 1 voor 1 alles van binnen Kleien, hiermee haal ik alles weg(Ook vast zittend remstof)
Dit is wel een aardige klus, maar het helpt zeker wel...

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]