VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID4
  • Gebruikersavatar
door Rob1stid4
#2833072
Zeer tevreden met m’n ID4 , bij 1e rit vanaf dealer was ladingstoestand 500km. Zelf laden (11kW) kom ik bij 90% uit op 380km, dat ik rijdend geen 513km haal snap ik.
Waarom krijg ik m’n ladingstoestand bij 90% niet op 450km?
door Mari
#2833073
Goeie vraag... denk dat je auto een rekensommetje maakt en het resultaat daarvan toont op je scherm (net als bij verbruik)... kan er naast zitten natuurlijk...
door Carmaker
#2834845
Sinds 2 maanden heb ik een id4 max. Pracht wagen en rijd lekker. Volgens VW is het bereik 520 km ik begrijp dat dit niet echt gehaald word maar 480 km had ik wel verwacht. Als ik voor 80% oplaad dan mag ik blij zijn als ik 326 km vol krijg op 80 % dat vind ik niet veel. Wie heeft hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
door Antera
#2834894
Is niks geks. Het is een indicatie en afhankelijk van alle verbruikers/snelheid enz kom je een stukje verder. Ook de buiten temperatuur speelt hierin een rol. Volgens mij word nergens de afstand gegarandeerd.
door Carmaker
#2834895
Hallo bedankt voor jou antwoord. Ik begrijp dat de km afhankelijk is van diverse factoren. Als ik de software instel op 100% laden dat kan ik hem vol laden tot 402 km. Als je daar 80% van neemt lijkt op mijn km die ik als eerste had gemeld. Maar ook die 402 vind ik laag. En dan is het nog redelijk warm weer waar geen zware airco hoeft te draaien. De garage vertelde dat ik een tijd op eco moet gaan rijden en rond de 100 km per uur rustig remmen rustig optrekken en dat de accu dan meer gevuld kan worden???? Het jammere is dat bij de verkoop van de auto dit allemaal niet verteld word.
door Mari
#2834907
... garages hebben de ballen verstand van electrisch rijden en accu's... je accu heeft een bepaalde capaciteit, meer dan dat gaat er echt niet in welke rijstijl je ook hanteert of hoe veel je ook op eco-mode rijdt.

Dat elektrische auto's het aantal opgegeven kilometers per laadbeurt niet halen is al jaren bekend... vooraf je een beetje informeren ipv te geloven op de blauwe ogen van de verkoper (als die eerlijk is verkoopt ie niks)...
door Marcompaan
#2835274
Afgelopen maanden 3x naar Oostenrijk en terug gereden, ruim 950km enkele reis. Gemiddeld 100km/h met pieken van 120. Eerste keer uit voorzichtigheid 3x laden onderweg enkele reis. Tweede keer alleen op de heenweg 3x geladen en terug 2x. De derde keer zowel heen als terug 2x geladen. Rekening houdend met het regenereren op de terugweg wat tot aan Nederland toch aanzienlijk blijft.

Er zit een groot verschil tussen de berekeningen van de Id4 wanneer je in de bergen bent tov redelijk vlak rijdt. Boven in de bergen van Fiss was op de terugweg de nog af te leggen afstand op de lading max 125km, echter eenmaal in Duitsland bij Füssen 150km and counting up :laugh: Dus, niet vol laden wanneer je op het hoogste punt bent aangekomen! Regenereren gaat niet met een volle accu. De resterende capaciteit wordt gemeten naar het gemiddelde laatste verbruik wat bergop dramatisch is.
door Mertens
#2836148
Carmaker schreef: 16 aug 2021 10:52 Hallo bedankt voor jou antwoord. Ik begrijp dat de km afhankelijk is van diverse factoren. Als ik de software instel op 100% laden dat kan ik hem vol laden tot 402 km. Als je daar 80% van neemt lijkt op mijn km die ik als eerste had gemeld. Maar ook die 402 vind ik laag. En dan is het nog redelijk warm weer waar geen zware airco hoeft te draaien. De garage vertelde dat ik een tijd op eco moet gaan rijden en rond de 100 km per uur rustig remmen rustig optrekken en dat de accu dan meer gevuld kan worden???? Het jammere is dat bij de verkoop van de auto dit allemaal niet verteld word.
Helemaal herkenbaar! WLTP op 520km en in praktijk ongeveer de helft! Niet netjes. Wat ze ook niet vertellen is dat als je een rustige rijder bent, dat je toch ná 17.000 km je 21" voorbanden mag vervangen omdat ze aan de zijkant versleten zijn. Kost maar € 700,- euro voor 2 bandjes. Ik reed met mijn Passat Diesel altijd rond de 80.000km met die (17") banden. Voorbanden wel te verstaan! De achterbanden zijn nog redelijk... wel raar hè, met achterwielaandrijving

De auto's uit 1999 hebben helaas nog niet een erg […]

Vreemd geluid bij wegrijden

Alleen als de auto koud is, en het koud is buiten?[…]

Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]