VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ruudf
#2833336
Hallo, sinds half december 2020 ben ik de trotse eigenaar van een ID3. Zonder problemen. 1x platte startaccu. Nu mijn probleem: bij achteruit rijden van uit smalle inrit, grijpt het remsysteem steeds in. Zeer hinderlijk!! Kan ik dat (tijdelijk) uitzetten. Zo ja, waar?? Dank voor meedenken en eventuele reacties.
door ruudf
#2833341
Dat denk ik niet want als ik de sensoren uitzet, blijft het remsysteem ingrijpen. Moet dan steeds opnieuw R inschakelen en rij dan weer een halve meter, tot ik uit de (smalle) steeg ben. Echt heel naar.
#2833366
Klopt is een veiligheid. Hij ziet een obstakel en denkt dat je er tegenaan zal rijden en remt dan. Dit hebben vele auto's zoals ook de Golf 7 en 8 , Polo AW enz enz. In de Golf 7,5 en polo kan je het in het menu uit schakelen of dit bij jouw ID3 ook kan durf ik helaas niet te zeggen
door gove1
#2836340
Ik kan mijn ID 3 rustig achteruit tegen een al geparkeerde auto aanrijden maar heb inderdaad ook een paar keer remingreep gehad terwijl ik richting lantaarnpaal/heg reed. Allebei nog op minimaal een meter afstand

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]

... dat gaat de dealer alleen oplossen door je led[…]

Relais voor groot-licht ?

Ben ook wel benieuwd hoe het er nu voorstaat. Kun […]

waarde bepaling

Beetje rondkijken op de websites waar ze auto's te[…]

Heb het op de + en - polen gezet.