VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID3
#2835474
Hallo, vraagje ter discussie:

VW adviseert niet verder te laden dan 80% ivm het beperken van de degeneratie van de batterij. Deze 80% is in te stellen in de auto.
Nu weet ik dat een 58 kWh ID.3 een 62kWh batterij heeft. Een deel van het vermogen is niet 'bruikbaar'.
80% van 62 kWh is 49,6 kWh wat 85% van de beschikbare 58 kWh is.

Is het advies van VW dus eigenlijk te ruim genomen en kan ik ook opladen tot 85% (en meer indien nodig)?
#2835480
Maar 80% van de capaciteit mogen gebruiken maar wel 100% moeten betalen... ;-)

Ze moeten de hardware eens zo maken dat je het normaal kan gebruiken ipv met allerlei smoesjes restricties op te leggen waardoor je nooit datgene kan gebruiken waar je wel voor betaald hebt. Door maar tot 80% te laten haal je nooit de opgegeven aantal kilometers...

In de modelbouw (Radiografische bestuurbare auto's) worden ook accu's gebruikt en die worden voor de volle 100% opgeladen... dus waarom zou dat in de "volwassen" wereld met onze auto's niet kunnen?
#2836337
het opladen tot 80% is uitsluitend om de regeneratie bij afremmen optimaal te benutten, bij 100% laden kan je er door remmen niets meer bij proppen. Daarom duurt het ook langer om boven de 80% op te laden. Het is dus alleen een advies om zo zuinig mogelijk te rijden en heeft niets met de levensduur van de accu te maken. En voor de duidelijkheid: in de modelbouw wordt niet geregenereerd
Mies71 vinden dit leuk

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]