VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
door lekkerman21
#2833806
Hi mensen,

Ik rijd nu al een jaar of 5 een polo en ben nu toe aan iets nieuws. Ik wil een golf 7.5 GTD uit Duitsland halen. Ik ben opzoek naar eentje met een sport and sound pakket, alleen is mij opgevallen dat ze in Duitsland allemaal sport and style zijn. Wat is nou precies het verschil en is het het waard om er één uit Duitsland te halen in plaats van Nederland?


(ter illustratie, bouwjaar en prijsklassen. Gaat het om zo'n model https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... c91f792653 )
Gebruikersavatar
door RobVrhff
#2836438
Het heeft sowieso zin om voor een recente tweedehands auto over de grens te shoppen! Ik heb in het najaar van 2020 mijn Golf 7 (model 2016) uit Dld gehaald. Ik heb gezocht naar het "alle pakketten pakket". Kortom, ik wilde alles hebben en ook een DSG. Met de opties en pakketten die in Dld standaard of extra geleverd worden op een auto, zie je ze in NL niet rondrijden.
Het enige dat je moet doen is je goed oriënteren en de historie van de auto uitpluizen. Dus in je beste Duits alles navragen: schade, onderhoud, hoeveel eigenaren, en chassisnummer. Ik ben nog geen dealer tegengekomen die dat niet wilde geven. Met het chassisnummer kun je bij een VW-dealer in NL i.i.g. laten opzoeken welk onderhoud en/of terugroepacties de auto heeft gehad.
Als er daarnaast ook het "Das Welt" label aanhangt, dan kan je de garantie meenemen naar NL (mits je onderhoud laat doen bij de VW).
Als je dat administratieve traject achter de rug hebt, dan een dag inplannen om naar de auto te gaan kijken en proef te rijden. Voorts rekening houden met het feit dat je een exportkenteken moet aanvragen bij een Zulassungsstelle om ook in NL nog 14 dagen te mogen rijden. In die periode de keuring inplannen bij de RDW. BPM betalen en kentekenbewijs komt jouw kant op. Alleen die afspraken om de auto rijdend naar NL te krijgen in deze Corona-periode is ook in Dld lastig. Je moet dat wel zien te plannen op de dag dat je naar de auto gaat kijken. Vaak wil het bedrijf waar de auto staat daarin wel met je meedenken. Als je de auto op een aanhanger zet, dan is dat is de gang naar de Zulassungsstelle overbodig. In dat geval vraag je voor de dag van keuring in NL een 1-dagskenteken aan.
Car play /android/radio /navi

Hoi Rene. Ik heb een paar maanden terug een Xtrons[…]

Update discover media

Aaa zoo, verwacht inderdaad ook niet dat dit kom[…]

Ik heb verschillende problemen met mijn ID.3 waaro[…]

De auto is van '21, dmv een coulance regeling is d[…]

Airco lijkt niet te koelen

Het hoeft zeker geen oplossing te zijn voor jou pr[…]

Golf 5 trekhaak

Beste mensen even een vraag ik heb een golf 5 1.4 […]

Trekhaak EOS

Bij veel modellen die vanaf fabriek een afneembare[…]

Div. Communicatiestoringen

Je kan het topic wel omhoog schoppen, maar zolang […]