- 23 jun 2022 21:17
#2838179
Hallo , ik heb een raar probleem met mijn ABS . Ik heb een caddy maxi 1.6 TDI met 102 pk van december 2010 .
Eerst kreeg ik af en toe een error op ESP/ ABS . Deze ging dan ook vanzelf weer weg . Toen hij steeds meer begon te verschijnen toch maar eens laten uitlezen . Er kwamen 4 fouten naar boven . ABS sensor rechts achter , speed sensor rechts achter , low voltage en mechanical error . Dus dan maar nieuwe ABS sensor geplaatst . Fout was nog niet weg . Dan zijn we wat gaan meten . Er komt 11,8 volt aan op de stekker van de ABS sensor . De sensor links (oud ) en de sensor rechts ( nieuw ) allebei rond de 400 k ohm . Dus leek me allemaal ok . Als ik aan het wiel draaide en ik meet op de sensor dan gebeurde er niets . Ik dacht dat er dan 0,2 V opgewekt moet worden . Het draaien ging nogal stroef en ik hoorde al een tijdje een bijgeluid dus dacht meteen zal maar een nieuwe naaf plaatsen . Dus nieuwe naaf besteld met lager en ABS ring ... nog steeds een foutmelding . Terug laten uitlezen en wissen maar de fout komt meteen terug zelfs nog voor we gaan rijden. Aangezien er spanning toekomt op de stekker voor de sensor denk ik dat de bekabeling in orde is en de ABS module ook aangezien deze de sensor aanstuurt . Het enige wat ik me nu nog kan bedenken is dat de nieuwe sensor niet diep genoeg gaat en dus te ver van de ring staat , of bij OBD eleven waar de auto mee uitgelezen is rechts en links omgewisseld worden en het dus aan de linkse kant is da alles stuk is . Heeft iemand ooit ook al eens zoiets meegemaakt en wat was de oorzaak ? Ik zie effe door het bos de bomen niet meer ...
Dank bij voorbaat,
MVG Christoph
Eerst kreeg ik af en toe een error op ESP/ ABS . Deze ging dan ook vanzelf weer weg . Toen hij steeds meer begon te verschijnen toch maar eens laten uitlezen . Er kwamen 4 fouten naar boven . ABS sensor rechts achter , speed sensor rechts achter , low voltage en mechanical error . Dus dan maar nieuwe ABS sensor geplaatst . Fout was nog niet weg . Dan zijn we wat gaan meten . Er komt 11,8 volt aan op de stekker van de ABS sensor . De sensor links (oud ) en de sensor rechts ( nieuw ) allebei rond de 400 k ohm . Dus leek me allemaal ok . Als ik aan het wiel draaide en ik meet op de sensor dan gebeurde er niets . Ik dacht dat er dan 0,2 V opgewekt moet worden . Het draaien ging nogal stroef en ik hoorde al een tijdje een bijgeluid dus dacht meteen zal maar een nieuwe naaf plaatsen . Dus nieuwe naaf besteld met lager en ABS ring ... nog steeds een foutmelding . Terug laten uitlezen en wissen maar de fout komt meteen terug zelfs nog voor we gaan rijden. Aangezien er spanning toekomt op de stekker voor de sensor denk ik dat de bekabeling in orde is en de ABS module ook aangezien deze de sensor aanstuurt . Het enige wat ik me nu nog kan bedenken is dat de nieuwe sensor niet diep genoeg gaat en dus te ver van de ring staat , of bij OBD eleven waar de auto mee uitgelezen is rechts en links omgewisseld worden en het dus aan de linkse kant is da alles stuk is . Heeft iemand ooit ook al eens zoiets meegemaakt en wat was de oorzaak ? Ik zie effe door het bos de bomen niet meer ...
Dank bij voorbaat,
MVG Christoph